ونزوئلا محموله جدیدی از واکسن روسی دریافت کرد

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ملیک باگداساروف سفیر روسیه در کاراکاس، همزمان با روز ملی روسیه در پیامی بیان نمود: هیچ فرصتی برای جشن دریافت روز ملی روسیه نمادین تر از دریافت 500 هزار دوز دیگر از واکسن روسی اسپوتنیک وی در فرودگاه بین المللی سیمون بولیوار ونزوئلا نیست که که تقویت کننده همبستگی ما با برادران ونزوئلایی مان است.

ونزوئلا محموله جدیدی از واکسن روسی دریافت کرد

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اواخر ماه می اعلام کرده بود که واکسیناسیون ویروس کرونا در ماه ژوئن آغاز و از واکسن روسی اسپوتنیک وی برای واکسینه کردن افراد بالای شصت سال دارای شرایط جسمانی خاص استفاده خواهد شد.

وی همچنین اخیراً اقدام آمریکا در بلوکه کردن هزینه خرید واکسن از کوواکس را به دزدی مجرمانه تعبیر کرده و گفته بود: تحریم ها و اقدامات آمریکا علیه ونزوئلا ظالمانه است. من بر اینکه دولت جو بایدن دست از بلوکه کردن پول های ونزوئلا بردارد که به خرید واکسن کرونا اختصاص یافته، پافشاری می کنم.

این صحبت ها پس از آن بیان شد که پیشتر هم خورخه آریزا وزیر خارجه ونزوئلا، در پیامی از مسدود شدن وجوه پرداختی این کشور برای خرید واکسن کرونا از طرح کوواکس خبر داده بود.

ونزوئلا در حال حاضر برای تأمین واکسن مورد نیاز خود به منابع بین المللی متعددی از جمله واکسن اسپوتنیک وی روسیه، سینوفارم چین و آسترازنکای عرضه شده از طریق طرح کوواکس وابسته است.

لازم به ذکر است که ایالات متحده آمریکا در راستای حمایت از خوان گوایدو سرکرده شورشیان ونزوئلا و با هدف براندازی دولت قانونی نیکلاس مادورو همچنان به اعمال فشارهای همه جانبه از جمله وضع تحریم های ظالمانه علیه این کشور آمریکای لاتین ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1755

به "ونزوئلا محموله جدیدی از واکسن روسی دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا محموله جدیدی از واکسن روسی دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید