پکن بله جنگ را گفت

به گزارش سیلور 7، ایسنا نوشت: سفیر جدید چین در سازمان ملل هشدار داد، اگر ایالات متحده خواستار جنگ تجاری با پکن است، دولت چین هم آماده چنین نبردی است.

پکن بله جنگ را گفت

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژانگ جون، سفیر جدید چین در سازمان ملل همچنین گفت که این تنش تجاری می تواند باعث ضربه زدن به روابط بین دو کشور درباره مساله کره شمالی گردد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنج شنبه وعده داد، تعرفه 10 درصدی بر 300 میلیون دلار از کالاهای وارداتی چینی را از ماه آینده میلادی اعمال می نماید؛ اقدامی که می تواند بر مناقشه تجاری بین دو کشور بیفزاید.

این دیپلمات چینی در اظهارات بی سابقه و تند خود وعده ترامپ را اقدامی غیرمسؤولانه و غیرمنطقی توصیف و به واشنگتن تاکید نمود تا به جهت اصلی برگردد.

وی همچنین گفت پکن آماده انجام اقدامات مقابله ای است.

سفیر جدید چین در سازمان ملل همچنین ادامه داد: موضع پکن کاملا تعیین و واضح است. اگر ایالات متحده به دنبال گفت وگو باشد، ما هم گفت وگو می کنیم اما اگر بخواهد بجنگد، ما هم می جنگیم. ما به طور حتم اقدامات مقابله ای را برای حفاظت از حقوق خود انجام می دهیم و به آمریکا هم تاکید می کنیم تا برای یافتن راه حلی درست به جهت اصلی بازگردد. ما تمایل داریم تا با سایر کشورهای عضو سازمان ملل همکاری داشته باشیم اما هرگز اجازه نمی دهیم که کشوری در امور داخلی ما به ویژه مسائل مرتبط با سین کیانگ، تبت و هنگ کنگ دخالت کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا روابط تجاری بین دو کشور می تواند بر تعامل پکن و واشنگتن برای دستیابی به توافق با کره شمالی اثر بگذارد، گفت: پیش بینی این مساله سخت است چون از یک طرف ما به دنبال همکاری از جانب شریک خود هستیم و از طرف دیگر، شما می بینید منافعتان از طرف همان شریک در حال لطمه خوردن و صدمه دیدن است.

سفیر جدید چین در سازمان ملل درباره مساله کره شمالی و گفت وگوهای انجام شده بین مقام های این کشور با آمریکا نیز گفت: شما نمی توانید از کره شمالی بخواهید کارهایی را در راستای خلع سلاح اتمی انجام دهد در حالی که تحریم ها علیه این کشور همچنان به قوت خود باقی است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 262

به "پکن بله جنگ را گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن بله جنگ را گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید