زنگ خطر پیری جمعیت در آسیا به صدا درآمده است

به گزارش سیلور 7، یک مقام صندوق بین المللی پول گفت، پیش بینی می گردد رشد جمعیت آسیا تا سال 2050 میلادی به صفر برسد و نسبت جمعیت سالخورده به جمعیت در سن کار به 2.5 برابر میزان فعلی افزایش یابد.

زنگ خطر پیری جمعیت در آسیا به صدا درآمده است

از سفر با تور بهاری پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام ارشد صندوق بین المللی پول گفت، عدم شفافیت در خصوص وسعت سیاست های محرک مالی آمریکا و رشد سریع اعتباری داخلی چین از ریسک هایی هستند که می توانند بر چشم انداز مالی آسیا سایه بیفنمایند.

میتسوهیرو فوروساوا، جانشین مدیرکل صندوق بین المللی پول خاطر نشان کرد، توالی سریعتر از حد انتظار افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا ممکن است موجب افزایش قابل توجه ارزش دلار گردد و این بار بدهی اقتصادهای نوظهور آسیایی که استقراض های دلاری بالایی انجام داده اند را افزایش خواهد داد.

فوروساوا، در سمیناری در توکیو گفت: آسیا به لطف تقاضای قوی تر و سیاست های تطبیقی اش، همچنان پیشران رشد اقتصاد جهانی خواهد بود.

با این حال، چشم انداز کوتاه مدت زیر سایه عدم قطعیت ها و ریسک های قابل توجهی نظیر عدم شفافیت سیاست مالی دولت آمریکا و از جمله وسعت و ترکیب سیاست محرک مالی پیشنهادی ترامپ واقع شده است.

وی در ادامه گفت: فرآیند برقراری توازن مجدد چین ادامه دارد، اما رشد اقتصاد این کشور همچنان متکی به رشد اعتباری سریع داخلی است که می تواند در ادامه جهت موجب بروز مشکلاتی گردد.

این مقام صندوق بین المللی پول از سیاستگذاران آسیایی خواست تا سیاست های مالی خود را با توجه به کند شدن رشد جمعیت و پیری سریع جمعیت در این منطقه تعدیل نمایند.

وی همچنین گفت، پیش بینی می گردد رشد جمعیت آسیا تا سال 2050 میلادی به صفر برسد و نسبت جمعیت سالخورده به جمعیت در سن کار به 2.5 برابر میزان فعلی برسد.

وی اضافه نمود، سیاستگذاران کشورهای آسیایی می توانند به وسیله انجام اصلاحاتی برای کاهش هزینه های سیستم های خدمات درمانی و بازنشستگی، ارائه مشوق های مالیاتی برای افزایش مشارکت نیروی کار و اتخاذ طرح های مالی میان مدت مناسب برای تضمین ثبات بدهی ها، با چالش های جمعیتی اینچنینی مقابله نمایند.

وی ادامه داد: تجربه نشان می دهد که تطبیق سیاست های مالی قبل از شروع فرایند پیری جمعیت مهم است. این کار باید به صورت تدریجی صورت گیرد تا بار انجام آن بر دوش نسل های مختلف بیفتد.

166

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 737

به "زنگ خطر پیری جمعیت در آسیا به صدا درآمده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر پیری جمعیت در آسیا به صدا درآمده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید