گفت وگوی لاوروف با همتای ویتنامی درباره برجام

به گزارش سیلور 7، وزیر خارجه روسیه در یک تماس تلفنی با وزیر خارجه ویتنام درباره همکاری ها در خصوص برجام مصاحبه کرد.

گفت وگوی لاوروف با همتای ویتنامی درباره برجام

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز با همتای ویتنامی خود در خصوص همکاری میان دو کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین تحولات برجام مصاحبه کرد.

به نوشته اسپوتنیک، لاوروف با فام بین مین، وزیر امور خارجه ویتنام درباره همکاری های میان دو کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد و از جمله تحولات برجام و درگیری ها در سوریه و لیبی رایزنی کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: طرف ها عموماً روی همکاری دو کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد تمرکز کردند. وزرای خارجه دو کشور اصلی ترین مسائل مطرح در برنامه این شورا از جمله اوضاع در سوریه، لیبی و برنامه هسته ای ایران را مورد بررسی قرار دادند.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه در بیانیه ای گفت دولت ترامپ قصد دارد به سیاست صدور معافیت های تحریمی برای روسیه، چین و شرکت های اروپایی جهت همکاری با برنامه هسته ای ایران سرانجام دهد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی که جزئیات بیشتری داشت نوشت دولت ترامپ معافیت های تحریمی ناظر بر همکاری های بین المللی برای بازطراحی رآکتور آب سنگین اراک، تأمین اورانیوم غنی شده برای رآکتور تحقیقاتی تهران و انتقال سوخت مصرف شده و پسماند رآکتور هسته ای را تمدید نکرده است.

روزنامه واشنگتن پست، اما مدعی شده بود که دولت ترامپ معافیت جداگانه ای که قبل از حصول برجام صادر می شده و مربوط به همکاری های بین المللی در نیروگاه اتمی بوشهر است را به مدت 90 روز تمدید خواهد کرد.

همکاری های صلح آمیز هسته ای با ایران، یکی از بند های توافق هسته ای سال 2015 با گروه 1+5 است. بر این اساس، دولت آمریکا معافیت هایی را برای برخی از تحریم های یکجانبه مربوط به صادرات اقلام قابل استفاده در برنامه هسته ای به ایران، صادر کرد. این معافیت ها تا قبل از اعلام اخیر پامپئو هر بار تمدید شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1062

به "گفت وگوی لاوروف با همتای ویتنامی درباره برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی لاوروف با همتای ویتنامی درباره برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید