یک سال گذشت؛ نقص فنی عامل سقوط هواپیمای سیا در افغانستان اعلام شد

به گزارش سیلور 7، درحالیکه یک سال از سقوط هواپیمای سازمان سیا در افغانستان می گذرد و طالبان مدعی هدف قرار دادن آن شده بود، نیروی هوایی امریکا اظهار داشت که این هواپیما به دلیل نقص فنی سقوط نموده بود.

یک سال گذشت؛ نقص فنی عامل سقوط هواپیمای سیا در افغانستان اعلام شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نیروی هوایی آمریکا اظهار داشت که نتایج تحقیقات آن ها نشان می دهد که نقص فنی در موتور هواپیما و خطای انسانی سبب سقوط بومباردیر E-11A شهرستان ده یک ولایت غزنی شده بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

براساس گزارش نیروی هوایی آمریکا، موتور سمت چپ این هواپیما 1 ساعت و 45 دقیقه پس از پرواز دچار نقص فنی شد اما خلبانان به اشتباه موتور سالم را خاموش نموده و این سبب سقوط هواپیما شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گزارش ان پی آر، در زمان سانحه هواپیما 38 مایل دریایی با پایگاه هوایی بگرام و تنها 17 مایل با فرودگاه بین المللی کابل فاصله داشت اما سرنشینان هواپیما تصمیم گرفتند تا به پایگاه قندهار بازگردند که 230 مایل دریایی فاصله داشت.

گزارش می افزاید که خلبانان قادر به راه اندازی مجدد هیچ یک از موتورها نشدند و سعی داشتند تا بدون نیروی موتور به قندهار پرواز نمایند اما هنگامی که درک کردند ارتفاع و سرعت کافی برای بازگشت را ندارند جهت را به سمت پایگاه نیروهای آمریکایی در پکتیکا تغییر دادند، با این حال هواپیما 21 مایل دریایی پیش از پایگاه سقوط کرد و منهدم شد و هر دو خلبان کشته شدند.

نیروی هوایی آمریکا در حالی دلیل سقوط این هواپیما را نقص فنی و خطای انسانی دانسته که طالبان مدعی شده بود که این هواپیما توسط این گروه ساقط شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1498

به "یک سال گذشت؛ نقص فنی عامل سقوط هواپیمای سیا در افغانستان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سال گذشت؛ نقص فنی عامل سقوط هواپیمای سیا در افغانستان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید