1100 تن شیر مازاد بر احتیاج از دامداران یزدی خریداری شد

به گزارش سیلور 7، علی جهازی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بر اساس مصوبه ستاد هدفمندی یارانه ها، خرید حمایتی شیر خام از دامداران توسط سازمان تعاون روستایی به منظور حمایت از تولیدکنندگان از تابستان 1395 شروع شده است.

1100 تن شیر مازاد بر احتیاج از دامداران یزدی خریداری شد

وی با اشاره به ویژگی های شیر قابل خریداری توسط تعاون روستایی عنوان نمود: تعاون روستایی شیر دارای بار میکروبی کمتر از 100 هزار با 3.2 درصد چربی و سه درصد پروتئین را از دامداران یزدی خریداری می نماید.

جهازی با بیان اینکه دامداران استان یزد سالانه بالغ بر 220 هزار تن شیر خام فراوری می نمایند، اضافه کرد: تعاون روستایی از ابتدای امسال تا سرانجام شهریور ماه، بالغ بر هزار و 135 تن از این میزان را به قیمت 14 هزار و 400 ریال از دامداران یزدی خریداری نموده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان یزد یادآور شد: بخشی از شیر فراوری شده توسط دامداران در استان توزیع می گردد و بخشی به کارخانجات لبنی سایر استان های همجوار ارسال می گردد.

وی، مجموع شیر مازاد بر احتیاج استان را حدود 120 هزار تن بیان کرد و گفت: با اجرای دستورالعمل ستاد هدفمندی یارانه ها، بخشی از شیر خام فراوریی دامداران که توسط کارخانه ها جذب نمی گردد، توسط سازمان تعاون روستایی خریداری می گردد.

جهازی گفت: شیر خریداری شده توسط تعاون روستایی، فرآوری و استحصال و تبدیل به پودر شیرخشک و خامه می گردد.

مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان یزد در زمینه میزان خرید حمایتی شیر خام از دامداران استان یزد گفت: با اجرای طرح خرید حمایتی شیر خام از دامداران استان یزد در شش ماهه نخست سال 1397 با همکاری اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران استان یزد به صورت میانگین روزانه 30 تن شیر مازاد مصرف دامداران عضو شرکت های تعاونی دامداران استان با شرایط معین شده به صورت حمایتی خریداری شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 94

به "1100 تن شیر مازاد بر احتیاج از دامداران یزدی خریداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1100 تن شیر مازاد بر احتیاج از دامداران یزدی خریداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید