20 درصد بازارچه های بجنورد به نیازمندان اختصاص می یابد

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از یاری به فروش محصولات مددجویان کمیته امداد با اختصاص دادن 20 درصد بازارچه های شهرداری در مرکز استان به آن ها اطلاع داد.

20 درصد بازارچه های بجنورد به نیازمندان اختصاص می یابد

مجید الهی راد اظهار کرد: در نشستی که با اعضای شورای شهر بجنورد برگزار گردید، اختصاص 20 درصد بازارچه های شهرداری بجنورد با هدف یاری به درآمدزایی مددجویان کمیته امداد استان به تصویب رسید.

وی گفت: با توجه به اینکه یکی از مسائل کارآفرینان و مددجویان تحت حمایت این نهاد نبود بازار فروش و عرضه محصولات به متقاضیان است، بر این اساس طی نشست و رایزنی با اعضای شورای شهر خواهان اختصاص بخشی از بازارچه های شهر بجنورد به مددجویان شدیم.

وی اضافه نمود: بر اساس رأی گیری اجرا شده در این شورا 20 درصد بازارچه های شهر بجنورد به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافت.

این مقام مسئول در ادامه به مسائل پیش روی حاشیه نشینی و رشد روزافزون این معضل در مرکز استان اشاره نمود و ادامه داد: متأسفانه به علت مهاجرت روستاییان به شهر امروز شاهد رشد روزافزون حاشیه نشینی بجنورد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی فراهم سازی تداوم روستانشینی و یاری به توسعه اشتغال روستایی را یکی از راه چارههای مبارزه با این معضل عنوان و اظهار کرد: توسعه اشتغال کارگاه های تولیدی در حاشیه شهرها و ساخت گلخانه ها و بعلاوه استفاده از ظرفیت زنان سرپرست خانوار و جوانان این نقاط می تواند امری مهم در کنترل فقر باشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از کمیته امداد، الهی راد راه چاره کمیته امداد در پیشگیری از فقر در حاشیه های استان را استفاده از راهبران شغلی در آموزش جوانان و مددجویان این نواحی مطرح نمود و اضافه نمود: توسعه ورزش در منطقه ها حاشیه نشین شهر به ویژه برای دانش آموزان و فراهم سازی خدمات فرهنگی در این منطقه ها از دیگر راه چارههای مبارزه با فقر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1961

به "20 درصد بازارچه های بجنورد به نیازمندان اختصاص می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 درصد بازارچه های بجنورد به نیازمندان اختصاص می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید