5 پارک ملی منحصر بفرد در دنیا

به گزارش سیلور 7، پارکهای ملی از زیبایی خاصی بهره میبرند و معمولا در این پارکهای محافظت شده، مناطق هیجان انگیزی وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست و در طول سال نیز با زیبایی های بی بدیلشان شما را مجذوب خود خواهند کرد.

5 پارک ملی منحصر بفرد در دنیا

پارک ملی نورتامبرلند، انگلستان

شمالی­ ترین پارک ملی انگلیس(و کم جمعیت­ ترین منطقه آن) دارای خلنگ­زارهای بسیار زیبا است. این منطقه­ که به عنوان یکی از مناطق تاریخی یونسکو ثبت شده است، شامل دیوار تاریخی و معروف هادریان امپراطوری روم باستان نیز هست.

پارک ملی ساحلی پمبورکشایر، ولز

گردش با اسب یکی از جذاب­ترین تفریح­ های گردشگران تنها پارک ملی ساحلی بریتانیا است، که شامل تعدادی از سازه­ های زیبای ملی از جمله پل بزرگ ولز نیز هست.

پارک ملی گران پارادیسو، ایتالیا

این پارک ملی که بین منطقه­ پیدمونت و دره­ آووستا واقع شده است، گستره­ وسیعی از دریاچه­ ها و کوه ­ها است و یکی از قدیمی­ ترین مناطق حفاظت­ شده­ آلپ است. 28 جهت مختلف پیاده ­روی در این پارک وجو دارد، بیشتر این جهتها فرصت دیدن بزکوهی و بسیاری دیگر از موجودات وحشی را به گردشگران می­ دهد.

پارک ملی پیرین، بلغارستان

بسیاری از موجودات نادر در این پارک ملی در منطقه­ بالکان وجود دارند، از جمله گیاهانی که از دوره­ پلیستوسن (از 2.8 میلیون تا 11500 سال پیش) در این منطقه می­ رویند. این پارک بیش­تر به علت وجود بیش از 70 دریاچه ­ی یخ­ زده در آن معروف است، اما می­ توانید شمار بسیاری از موجودات بزرگ (گرگ­ های خاکستری، خرس­ های قهوه ­ای) یا کوچک (دارکوب، جغد) را نیز در آن بیابید.

پارک ملی الیمپوس، یونان

چه این پارک خانه­ خدایان باشد چه نباشد، پارک الیمپوس هم از لحاظ اساطیری و هم از لحاظ شکوه طبیعی غنی است. علاوه بر قله­ های بلند آن (بلندترین آن 2918 متر ارتفاع دارد)، الیمپوس بیش از 1700 گونه­ مختلف گیاهی در خود دارد. از گل­ های وحشی ظریف تا کاج­ های سیاه مستحکم و شاه ­درخت­ ها.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 835

به "5 پارک ملی منحصر بفرد در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 پارک ملی منحصر بفرد در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید