70 واکسن برای مقابله با ویروس کرونا در حال ساخت است

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران به نقل از هیل، از میان این هفتاد واکسن، سه واکسن به مرحله آزمایش انسانی رسیده اند. یکی از این واکسن ها که با سرعت بیشتری نسبت به نمونه های مشابه در حال توسعه است، در مؤسسه زیست فناوری پکن ابداع شده است. شرکت سن سینوی هنگ کنگ هم توانسته دومین مرحله از آزمایش واکسن خود را بر روی انسان ها با موفقیت پشت سر بگذارد.

70 واکسن برای مقابله با ویروس کرونا در حال ساخت است

دو شرکت داروساز آمریکایی Inovio و Moderna هم توانسته اند واکسن مشترک خود را به طور آزمایشی بر روی انسان ها آزمایش نمایند.

اگر چه فراوری واکسن برای درمان بیماری های مختلف معمولاً بین 10 تا 15 سال طول می کشد، اما با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و ضرورت درمان سریع آن شرکت های داروسازی و زیست فناوری به فعالیت های خود در این زمینه سرعت بخشیده اند و انتظار می رود اولین واکسن های درمان کرونا در ابتدای سال آینده میلادی در دسترس قرار بگیرند.

به همین دلیل بعضی مراحل آزمایش واکسن های ضد کرونا حذف شده اند. به عنوان مثال، Inovio و Moderna با جلب موافقت مقام های آمریکایی واکسن ضد کرونای خود را بر روی حیوانات آزمایش نکرده و این کار را به طور مستقیم بر روی انسان ها انجام می دهند.

بعضی محققان دانشگاه آکسفورد نیز که در زمینه فراوری واکسن ضد کرونا فعالیت می نمایند، امیدوارند با حذف بعضی مراحل آزمایش حیوانی تا اواخر پاییز سال جاری آن را برای استفاده عمومی آماده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 977

به "70 واکسن برای مقابله با ویروس کرونا در حال ساخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 واکسن برای مقابله با ویروس کرونا در حال ساخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید