8 شرکت دارویی در حال دریافت پروانه فراوری رمدسیور هستند

به گزارش سیلور 7، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: نخستین وزیری هستم که ار روز اول که پشت میزم نشستم دستور دادم که اگر دارویی مشابه فراوری داخل دارد واردات آن ممنوع است.

8 شرکت دارویی در حال دریافت پروانه فراوری رمدسیور هستند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر سعید نمکی در مراسم رونمایی از 9 محصول سلامت محور دارو و تجهیزات پزشکی از 7 دانشگاه علوم پزشکی کشور در روز جشن پژوهش با بیان این مطلب اضافه کرد: برای فراوری دارو و تجهیزات پزشکی داخلی من نخستین وزیری هستم که روی این حرفم ایستاده ام و اجازه واردات مشابه خارجی را نمی دهم قبل از من نیز هرگز این کار با این شدت انجام نشد.

وی اضافه کرد: هرچند برای ایستادگی روی این موضع ترکش هایی نیز تحمل کردم، اما با توکل به خدا ایستادم و روز به روز هم مصمم تر هستم که اگر تجهیزات پزشکی و دارو فراوری داخلی دارد و مردم از کیفیت آن راضی هستند هرگز کسی مجوز واردات تا زمانی که من پشت میز این وزارتخانه هستم نخواهم داد.

وی با اعلام حمایت از قیمت دارو و تجهیزات پزشکی داخلی گفت: در خصوص قیمت نیز حمایت خواهم کرد که نمونه آن پوشش بیمه ای محصولات رمدسیور و فاویپیراویو را در شورای عالی بیمه مطرح کردم و مصوب شد که این قدم حمایت از فراوری نماینده ای است که هم پرداخت از جیب بیمار را کم می نماید و هم پوشش بیمه ای را گسترش می دهد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه به تهیه مایحتاج مواد ضدعفونی نماینده و دارو هایی که مورد احتیاج مردم قبل از ورود ویروس به کشور اشاره نمود و گفت: خوشبختانه شرکت های دانش بنیان توانستند ما را در این جهت کمک نمایند، بعنوان مثال یکی از این ها دارو های ضد ویروس مثل فاویپیراویو و رمدسیور بود که در هیچ جای جهان بعنوان دارو های صد در صد مؤثر بر کووید 19 قلمداد نمی نمایند و آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی نیز حاکی از این بود که تأثیرات آن کم است، اما معتقدم که حتی اگر بسیار هم کم تأثیر باشد مردم ما نبابد هرگز فکر نمایند دارویی در سرزمین دیگری خارج از محدوده تحریم ها با امکانات مالی بیشتر برای مردم فراهم است و برای مردم ما فراهم نیست.

آقای دکتر نمکی اضافه کرد: بزرگترین دغدغه من این بود که مردم این سرزمین احساس کمبودی نسبت به سرزمین های مرفه در رابطه با مدیریت کرونا ننمایند و هرگز چنین حسی را نگذاشتیم در کشور پیش بیاید حتی برای واکسن نیز با همین دیدگاه پیش می رویم.

وی خاطر نشان کرد: آخرین گزارش حاکی است 8 شرکت دارویی در حال دریافت پروانه فراوری رمدسیور هستند گرچه پیشتاز این حرکت یک شرکت از زیرمجموعه های دانشگاه علوم پزشکی ساوه است، اما امروز می توانیم بگوییم یکی از کشور هایی هستیم که برای مصرف این داروی آنتی وایرال هرگز مسئله ای را نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1450

به "8 شرکت دارویی در حال دریافت پروانه فراوری رمدسیور هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 شرکت دارویی در حال دریافت پروانه فراوری رمدسیور هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید