آتش سوزی های جنگلی استرالیا تصویری از آینده زمین

به گزارش سیلور 7، کارشناسان زیست محیطی تاکید کردند: آتش سوزی های جنگلی در استرالیا پرچمدار آینده کره زمین است.

آتش سوزی های جنگلی استرالیا تصویری از آینده زمین

به گزارش ایسنا، به گفته آنها آتش سوزی های جنگلی اخیر در استرالیا که مناطق گسترده ای از این کشور را در بر گرفته نشانه آشکار از شرایطی است در صورت تداوم افزایش دما، دنیا در آینده با آن روبرو خواهد بود.

کارشناسان در انگلیس اظهار داشتند: پیش از آغاز فصل آتش سوزی ها در استرالیا میانگین افزایش دما در این کشور حدود 1.4 درجه سانتی گراد بوده که نشان می دهد افزایش دما در این کشور بیش از میانگین دنیایِ 1.1 درجه سانتی گراد بوده است.

کارشناسان هشدار دادند: افزایش دمای دنیای فراتر از دو درجه سانتی گراد، تاثیرات مسائل اقلیمی فاجعه بار و غیر قابل بازگشت خواهد بود، در عین حال برآوردها حاکی از آن است که تعهدات فعلی دنیای برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، دنیا را در جهت گرمای سه درجه سانتی گرادی قرار داده است.

به گفته کارشناسان تا به امروز تاثیرات مخرب ناشی از افزایش یک درجه سانتی گرادی دما آنالیز شده که در صورت تشدید شرایط فعلی اقلیمی، پیامدهای تغییرات اقلیمی و آب و هوایی برای زمین فاجعه بار می گردد.

به گزارش روزنامه گاردین، بازبینی 57 آنالیز کارشناسی و علمی نشان می دهد گرمای دنیای با افزایش موارد و تشدید آتش سوزی های جنگلی همراه خواهد بود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 776

به "آتش سوزی های جنگلی استرالیا تصویری از آینده زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی های جنگلی استرالیا تصویری از آینده زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید