آزمایش فاضلاب شهری برای کشف جهش ویروس کرونا

به گزارش سیلور 7، ویرجینیوس سینکه ویسیوس، کمیسر محیط زیست اتحادیه اروپا از 27 کشور عضو این اتحادیه درخواست نموده که به طور مرتب دوبار در هفته فاضلاب شهر ها و مناطق عظیم را از نظر ویروس کرونا مورد آزمایش قرار دهند.

آزمایش فاضلاب شهری برای کشف جهش ویروس کرونا

کمیسر محیط زیست اتحادیه اروپا از تمامی کشور های این اتحادیه خواست که به منظور مقابله بهتر با پاندمی کرونا دوبار در هفته فاضلاب شهر ها و مناطق عظیم را آزمایش نمایند. این پروژه در آلمان از سال گذشته شروع شده است.

ویرجینیوس سینکه ویسیوس، کمیسر محیط زیست اتحادیه اروپا از 27 کشور عضو این اتحادیه درخواست نموده که به طور مرتب دوبار در هفته فاضلاب شهر ها و مناطق عظیم را از نظر ویروس کرونا مورد آزمایش قرار دهند.

به گفته او کنترل مرتب فاضلاب می تواند یک منبع تشخیص ارزان، سریع و قابل اعتماد برای اطلاعاتی درباره شیوع ویروس کرونا و انواع موتاسیون آن باشد. کمیسر محیط زیست اروپا از کشور های این اتحادیه خواسته تا هرچه سریعتر سیستم کنترل فاضلاب را راه اندازی نمایند تا تمامی امکانات برای شناسایی ویروس و جهش های آن فراهم باشد.

سینکه ویسیوس گفته شهر ها و مناطق عظیم اتحادیه اروپا باید به طور مرتب دوبار در هفته از فاضلاب نمونه برداری نموده و این نمونه ها باید حداقل دو بار در ماه آنالیز شوند. آنالیز نمونه فاضلاب می تواند به عنوان سیستم هشدار زودهنگام استفاده گردد.

کمیسر محیط زیست اروپا گفته است: اگر ویروس کرونا در فاضلاب مشاهده نگردد می تواند به این معنی باشد که منطقه مورد آزمایش با خطر کمتری روبروست. فاضلاب هر منطقه می تواند نشان دهنده میزان سلامتی ساکنان آن باشد، حداقل در خصوص بیماری هایی که پاتوژن آن ها به وسیله مدفوع دفع می گردد مانند ویروس کرونا.

آلمان از ماه مه سال گذشته پروژه ای را برای آنالیز فاضلاب شروع نموده است. این پروژه در مرکز تحقیقات محیط زیست هلم هولتز در لایپزیگ با همکاری دانشگاه تکنیک درسدن و انجمن مدیریت آب و فاضلاب و زباله انجام می گردد.

در این پروژه نمونه هایی از 50 تصفیه خانه فاضلاب از سراسر آلمان جمع آوری شده و مورد آنالیز قرار می گیرند. مدیر این پروژه گفته است که در خلال انجام آن توانسته اند روش های دقیق اندازه گیری را پیدا نمایند که می تواند جهش ویروس را نشان دهد.

هاوکه هارمس گفته است: ما توانستیم ارتباطی بین ویروس یافت شده در فاضلاب با آن چه که در شهر می گذرد پیدا کنیم. نمونه های برداشت شده از فاضلاب برای مقاصد دیگری نیز به کار گرفته می شوند. شهر های عظیم اروپا مانند بارسلون به وسیله آنالیز نمونه های برداشت شده از فاضلاب به میزان مصرف مواد مخدر در هر منطقه پی می برند.

منبع: دویچه وله

منبع: فرادید
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1665

به "آزمایش فاضلاب شهری برای کشف جهش ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش فاضلاب شهری برای کشف جهش ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید