آمادگی لباس قرمزها برای حمایت از نخست وزیر تایلند

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: هواداران و حامیان نخست وزیر تایلند موسوم به لباس قرمزها قصد دارند برای حمایت و دفاع از نخست وزیر به خیابان های این کشور بیایند.

آمادگی لباس قرمزها برای حمایت از نخست وزیر تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ تصمیم هواداران نخست وزیر تایلند موسوم به لباس قرمزها برای برپایی تجمع خیابانی در حالی است که دادگاه قانون اساسی تایلند به تازگی نتایج انتخابات فوریه گذشته را ابطال نموده تا نخست وزیر با چالش سیاسی جدیدی روبرو گردد. دولت تایلند علی رغم مخالفت معترضان اقدام به برگزاری انتخابات در ماه فوریه کرد که منجر به پیروزی حزب حاکم شده بود.

بر اساس این گزارش با ابطال نتایج این انتخابات از سوی دادگاه قانون اساسی بن بست سیاسی این کشور وارد مرحله تازه ای شده است. رئیس کمیسیون انتخابات تایلند نیز تاکید نمود، برای برگزاری انتخابات جدید احتیاج به ماه ها زمان خواهد بود. این مساله موجب محدود شدن قدرت و اختیارات نخست وزیر خواهد شد.

بحران سیاسی تایلند در 8 سال اخیر ادامه داشته و هواداران و مخالفان نخست وزیر رقابت سیاسی شدیدی را برای تصاحب قدرت داشته اند. در جریان درگیری های خشونت آمیز سیاسی در تایلند در سال 2010 میلادی بیش از 90 نفر کشته شدند. در بحران سیاسی اخیر این کشور نیز که از نوامبر گذشته شروع شده تاکنون بیش از 23 نفر کشته و 700 نفر زخمی شده اند.

مخالفان دولت تایلند مانع از برگزاری انتخابات ماه فوریه در بعضی از حوزه های رای گیری شدند. دادگاه قانون اساسی تایلند روز آدینه نتایج انتخابات سراسری این کشور را غیر قانونی اعلام و آن را ابطال نموده است. کمیسیون انتخابات تایلند قرار است در نشست فردا دوشنبه در مورد برگزاری انتخابات آینده در این کشور و معین زمانی دقیق برای برگزاری آن تشکیل جلسه دهد.

اعتراضات تایلند زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 455

به "آمادگی لباس قرمزها برای حمایت از نخست وزیر تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی لباس قرمزها برای حمایت از نخست وزیر تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید