آمریکا خواهان توافق رهبران اروپایی با آتن شده است

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: یک روزنامه انگلیسی نوشت که دولت اوباما رهبران منطقه یورو را تحت فشار قرار داده است تا با دولت جدید یونان به توافق برسند.

آمریکا خواهان توافق رهبران اروپایی با آتن شده است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حالی از رهبران اروپایی خواسته است تا با دولت جدید یونان به توافق برسند که واشنگتن به شدت نگران تاثیر منفی بحران اقتصادی یونان بر اقتصاد جهانی است.

نگرانی ها در بروکسل و واشنگتن نسبت به بن بست در مذاکرات اتحادیه اروپا و دولت جدید یونان در شرایطی به شدت رو به افزایش است که بعضی اعضای منطقه یورو به خصوص آلمان، اعلام نموده اند که یونان باید به تعهدات اقتصادی خود پایبند باشد.

دولت جدید یونان بارها مخالفت خود را با اجرای سیاست های ریاضتی تحمیل شده از سوی وام دهندگان بین المللی اعلام نموده و این مساله آتن را در آستانه خروج از منطقه یورو قرار داده است.

یک مقام ارشد آمریکایی به فایننشال تایمز گفت: ما به همه طرف ها توصیه نموده ایم که باید به نوعی از توافق دست یابند. محدودیت هایی در این خصوص وجود دارد که جامعه چقدر می تواند در برابر سیاست های ریاضتی مقاومت کند.

این روزنامه در ادامه اضافه کرد: یک هیات آمریکایی به ریاست دالیپ سینگ، مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا، رهسپار آتن می گردد.

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر جدید یونان تاکید نموده است که آتن حاضر به اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر نیست. وی برای ایراد نخستین سخنرانی در مجلس یونان از زمان به قدرت رسیدن، آماده می گردد.

یانیس واروفاکیس وزیر دارایی یونان نیز در سخنانی تاکید نمود که اگر یونان مجبور به ترک منطقه یورو گردد، سایر کشورها نیز در نهایت از این اقدام تبعیت خواهند کرد و اتحادیه پولی مشترک اروپا، با فروپاشی روبرو خواهد شد.دولت چپگرای یونان در کوشش است تا مذاکرات مجددی را با وام دهندگان بین المللی انجام دهد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 352

به "آمریکا خواهان توافق رهبران اروپایی با آتن شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خواهان توافق رهبران اروپایی با آتن شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید