آمریکا مدعی شد: هیئت دمشق دنبال به شکست کشاندن فعالیت کمیته قانون اساسی است

به گزارش سیلور 7، وزارت خارجه آمریکا هیئت دولت سوریه در مذاکرات ژنو را به تلاش برای مختل کردن عملکرد کمیته تدوین قانون اساسی این کشور متهم کرد.

آمریکا مدعی شد: هیئت دمشق دنبال به شکست کشاندن فعالیت کمیته قانون اساسی است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارت خانه در اظهاراتی مداخله جویانه با طرح این ادعا گفت: طرح پیش شرط ها نقض آشکار قوانین اجرایی کمیته قانون اساسی و تلاش آشکار برای به شکست کشاندن تلاش هایی است که گروه کوچک سوریه و گروه آستانه از آن حمایت می کنند.

وزارت خارجه آمریکا گفت، واشنگتن به حمایت خود از تلاش های دبیرکل سازمان ملل و گی یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه برای شروع به کار فعالیت کمیته قانون اساسی این کشور ادامه می دهد. این کمیته تنها محور برای تلاش ها در چارچوب قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل نیست، بلکه اجرای دیگر بندهای این قطعنامه از جمله آزادی بازداشتی ها، برقراری آتش بس، ایجاد یک محیط امن و بی طرف برای برگزاری انتخابات آزاد و شفاف تحت کنترل کامل سازمان ملل نیز لازم است.

پیش از این، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه تاکید کرد، دور دوم مذاکرات برای اصلاح قانون اساسی سوریه در حالی به پایان رسید که اختلاف نظر دو هیئت دمشق و مخالفان سوری درباره جدول کاری جلسات مانع از دیدارهای دوطرف شد. پدرسن در بیانیه ای که سازمان ملل در سایت خود آن را منتشر کرد، گفت: سعی کردیم به یک اجماع برسیم، اما نتوانستیم به آن دست یابیم و امیدوارم همه چیز را در جلسه بعدی به پایان برسانیم.

کمیته تدوین قانون اساسی سوریه فعالیت خود را 30 اکتبر در ژنو با نظارت سازمان ملل شروع کرد تا مقدمات فرایند سیاسی را فراهم کند.

این کمیته 150 عضو دارد که هر کدام از هیئت های دولت سوریه، مخالفان این دولت و جامعه مدنی 50 عضو در این کمیته دارند. هدف اصلی کمیته مذکور، تهیه اصلاحات قانون اساسی سوریه به منظور برگزاری انتخابات و شروع فرایند حل و فصل سیاسی در این کشور است.

کمیته قانون اساسی سوریه، تصویب پیش نویس قانون اساسی را که 45 عضو هیئت کوچک تدوین قانون اساسی تهیه می کند، برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 654

به "آمریکا مدعی شد: هیئت دمشق دنبال به شکست کشاندن فعالیت کمیته قانون اساسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا مدعی شد: هیئت دمشق دنبال به شکست کشاندن فعالیت کمیته قانون اساسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید