ابراز نگرانی آمریکا از درگیری های تایلند

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: وزیر خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای نگرانی عمیق خود را از افزایش خشونت ها در تایلند ابراز کرد و خواهان تحقیقات فوری برای یافتن عاملان کشتار اخیر در این کشور شد.

ابراز نگرانی آمریکا از درگیری های تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوا، جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته (آدینه) با انتشار بیانیه ای نگرانی عمیق خود را از افزایش خشونت ها در تایلند ابراز کرد و خواهان تحقیقات فوری برای یافتن عاملان کشتار اخیر در این کشور شد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در بیانیه خود گفت: به عنوان یک پدر و همچنین پدر بزرگ باید بگویم که مرگ چندین کودک بی گناه واقعا هولناک است و زنگ خطری برای همه طرف های درگیر محسوب می گردد تا از خشونت خودداری نمایند و با خویشتن داری به حاکمیت قانون احترام بگذارند.

در جریان اعتراضات و تظاهرات ضد دولتی در تایلند که از نوامبر سال گذشته میلادی شروع شد، دست کم 23 نفر کشته شده اند که در میان آنها چهار کودک وجود دارد و همچنین نزدیک به 800 تن دیگر زخمی شده اند.

دولت تایلند از روز 22 ژانویه به مدت 60 روز وضعیت فوق العاده در شهر بانکوک اعلام نموده است ولی معترضان همچنان به اعتراضات خیابانی ادامه می دهند.

اعتراضات تایلند زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 451

به "ابراز نگرانی آمریکا از درگیری های تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی آمریکا از درگیری های تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید