نارضایتی تایلند به خاطر دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: مجلس تایلند از کاردار آمریکا در بانکوک خواست تا در مورد دخالت واشنگتن در امور داخلی این کشور، شرح دهد.

نارضایتی تایلند به خاطر دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بانکوک پست، مجلس تایلند از پاتریک مورفی کاردار آمریکا در بانکوک خواسته است تا در مورد دخالت واشنگتن در امور داخلی این کشور، توضیحاتی را ارائه دهد.

دوشنبه گذشته، دانیل راسل دستیار وزیر خارجه آمریکا در سفر به تایلند، طی اظهاراتی جنجالی از دولت تایلند خواست تا قانون مربوط به حکومت نظامی را لغو نموده و نسبت به تشکیل یک دولت فراگیر ملی، اطمینان دهد.

کمیته روابط خارجی مجلس تایلند، از مورفی برای شرکت در یک نشست که قرار است 11 فوریه برگزار گردد، دعوت به عمل آورده است. وی قرار است در این نشست در مورد اظهارات راسل توضیحاتی را به نمایندگان مجلس تایلند، ارائه دهد. وی همچنین باید به گزارش هایی پاسخ دهد که حاکی است راسل قصد دیدار با رهبران جنبش لباس قرمزها در تایلند را داشته است.

بانکوک پست به نقل از کیتی واسینونت معاون کمیته امور خارجی مجلس تایلند نوشت: چنین نشستی می تواند به ضرر وضعیت سیاسی تایلند باشد. من فکر می کنم این اقدام در شرایط کنونی نامناسب باشد. شخصا، ترجیح می دهم که نمایندگان مجلس در این طرح خود بازنگری نمایند چرا که این نشست به ضرر روند آشتی در تایلند خواهد بود.

وی اضافه کرد: واشنگتن هنوز به دنبال تقویت روابط با تایلند است ولی آمریکا اشتباهی را مرتکب شده که چیز نامناسبی را به صورت علنی بیان نموده است.

نخست وزیر تایلند نیز روز آدینه در نطق هفتگی خود، از دیپلمات های غربی خواست تا پس از مصاحبه با تنها چند گروه سیاسی، مرتکب اشتباه در جمع بندی در مورد وضعیت این کشور نشوند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 540

به "نارضایتی تایلند به خاطر دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارضایتی تایلند به خاطر دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید