اتریش خواهان موضع سختگیرانه و شفاف اروپا در برابر یونان شد

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: وزیر اقتصاد اتریش رفتار یونان با اروپا را محبت آمیز ندانسته و خواهان موضع سختگیرانه و شفاف اروپا در قبال آتن شد.

اتریش خواهان موضع سختگیرانه و شفاف اروپا در برابر یونان شد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، راینهولد میترلهنر وزیر اقتصاد اتریش با اشاره به نشست بی نتیجه وزرای دارایی منطقه یورو با یونان در بروکسل گفت که رفتار یونان محبت آمیز نبود.

وی همچنین توضیح داد که این رفتار یونان این تصور را به وجود می آورد که یونانی ها با سرعت زیاد به سمت یک دیوار می رانند و همزمان می خواهند ما را هم در اتومبیل نگه دارند.

وزیر اقتصاد اتریش خواستار یک موضع سخت و شفاف اتحادیه اروپا در برابر یونان شده و گفت ما نباید به صورت یکجانبه در برابریونان کوتاه بیاییم وگرنه هر کشوری که سیاست های ریاضتی را دنبال می نماید اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار خواهد داد.

در این میان رئیس گروه یورو ابراز امیدواری نموده است که یونان درخواست تمدید برنامه های کمکی را که تا سرانجام فوریه مهلت آن تمام می گردد را ارائه دهد.

وزیر دارایی یونان هم امروز این گونه ابراز عقیده کرد که وی می خواهد با وجود شکست های اخیر با دیگر اعضای منطقه یورو یک راه چاره خوب برای هر کشور اروپایی با اوضاع متوسط را بدست آورد. وی خواستار یک توافق بسیار خوب محترمانه به دور از اختلاف نظرهای اولیه است.

وزیر دارایی اتریش هم اعلام نموده است که وی در حال حاضر انتظار خروج یونان از منطقهذ ارز مشترک اروپایی را ندارد.

وی در پاسخ بهاین پرسش که آیا یونان احتمالا در سرانجام این ماه ورشکست شده و از منطقه یورو خارج می گردد گفت: من در حال حاضر این سناریو را رد می کنم.

وزیر دارایی اتریش همچنین گفت: هیچ کس نه یونان و نه گروه یورو علاقه ای به خروج یونان از منطقه یورو ندارند. شرکای اروپایی یونان کوشش می نمایند یک راه چاره را بدست آورند. اما یک راه چاره بدین مفهوم است که دولت یونان هم تکانی به خود بدهد.

وی اضافه کرد: وزرای دارایی منطقه یورو آمادگی برگزاری یک نشست ویژه دیگر را دارند. زمان فشار می آورد.

وزیر دارایی اتریش بر این عقیده است که یونان به یک برنامه کمکی دیگر احتیاج دارد. اگر یونان از برنامه هایفعلی خارج گردد راه برای برنامه های کمکی جدید مسدود می گردد. برنامه های فعلی باید به موقع تکمیل گردد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 363

به "اتریش خواهان موضع سختگیرانه و شفاف اروپا در برابر یونان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتریش خواهان موضع سختگیرانه و شفاف اروپا در برابر یونان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید