ارتش چین در نزدیکی تایوان رزمایش نظامی برگزار می نماید

به گزارش سیلور 7، درپی افزایش تنش های چین با آمریکا به علت سفر مقامات این کشور به جزیره تایوان، ارتش چین از برگزاری رزمایش تازه در نزدیکی این جزیره اطلاع داد.

ارتش چین در نزدیکی تایوان رزمایش نظامی برگزار می نماید

در پی افزایش تنش های چین و آمریکا برسر جزیره تایوان پس از سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نماینگان آمریکا، این بار یک سناتور آمریکایی به این جزیره سفر نموده است که با واکنش چین همراه شد.

ارتش چین در بیانیه ای اعلام نموده است که در واکنش به تغییر اوضاع در تنگه تایوان یک رزمایش نظامی با عنوان اقدام نظامی استاندارد را در نزدیکی آب ها و حریم هوایی تایوان برگزار خواهد نمود.

در بیانیه ارتش چین آمده است: آموزش نظامی پرسنل ارتش در راستای دفاع از حق حاکمیت و امنیت چین و بعلاوه ثبات در تنگه تایوان ادامه خواهد یافت.

مارشا بِلَک بِرن سناتور آمریکایی پنجشنبه وارد تایوان شد. به این ترتیب وی چهارمین شخصیت سیاسی آمریکایی است که در این ماه به جزیره تایوان سفر نموده است.

چین که تایوان را تحت اصل چین واحد به عنوان قلمرو خود می داند، با بازدید سیاستمداران خارجی از این جزیره مخالفت می نماید. تایوان اما این رویکرد چین را رد می نماید.

وزارت امور خارجه چین اعلام نمود نخست آمریکا اقدامات تحریک آمیز را شروع و بحرانی را بر ملت چین تحمیل کرد که اجتناب از آن ممکن بود.

وزارت امور خارجه چین اعلام نمود: این آمریکا بود که واقعیت های کنونی در تنگه تایوان را تغییر داد و خطوط قرمز ما را زیر پا گذاشت و روابط بین دو کشور را نابود کرد.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2172

به "ارتش چین در نزدیکی تایوان رزمایش نظامی برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش چین در نزدیکی تایوان رزمایش نظامی برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید