استقرار صنایع آب بر در مناطق کم آب آذربایجان شرقی ممنوع است

به گزارش سیلور 7، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ممنوعیت استقرار صنایع آب بر در مناطقی که با محدودیت منابع آبی روبرو هستند، گفت: تجدیدنظر درباره مجوز هایی که در زمان پرآبی این مناطق صادر شده لازم است.

استقرار صنایع آب بر در مناطق کم آب آذربایجان شرقی ممنوع است

به گزارش خبرنگار از،رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، با اشاره به کاهش حجم منابع آبی استان در مقایسه با سال های گذشته،گفت: با وجود اعمال محدودیت در برداشت از منابع آب، فراوری محصولات کشاورزی در استان کاهش نیافته که نشان می دهد اقدامات مناسبی در حوزه اصلاح الگوی کشت و روش های آبیاری اجرا شده است.

او بر تقویت روش های مدیریت منابع آبی در استان تاکید نمود و گفت: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و کاهش حجم منابع آبی، در بعضی از سیاست های گذشته تجدیدنظر گردد و برنامه های متناسب با شرایط جدید طرح ریزی گردد.

رحمتی اضافه کرد: این موضوع در جریان مشکل آب شرب تبریز با اقداماتی نظیر حذف تخصیص آب سد ها به بخش کشاورزی تا حدودی انجام شد و ضروری است بعد از این با جدیت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، فعالیت صنایع آب بر در مناطق کم آب را یکی از موضوعاتی دانست که احتیاج به بازنگری دارند.

او گفت: تامین آب مورد احتیاج صنایع از اولویت های استان است، اما استقرار صنایع نیز باید با در نظر دریافت منابع آبی منطقه انجام گردد.

رحمتی اضافه کرد: معنی ندارد که در یک منطقه کم آب، صنایعی مثل فولاد که مصرف آب زیادی دارند مستقر شوند یا از آب تصفیه شده به صنایع اختصاص یابد.

او با بیان اینکه حجم منابع آب استان در مقایسه با طولانی مدت، شیب نزولی دارد و مصرف آب نسبت به ذخیره آن در استان بالاست، اضافه کرد: در چند سال گذشته اقدامات نظارتی مانند مسدود کردن چاه های غیرمجاز، در تعدیل فرایند مصرف آب موثر بوده و این اقدامات باید تقویت گردد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1249

به "استقرار صنایع آب بر در مناطق کم آب آذربایجان شرقی ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار صنایع آب بر در مناطق کم آب آذربایجان شرقی ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید