اسناد دوره ترامپ به دست کمیته تحقیق شورش کنگره می رسد

به گزارش سیلور 7، کاخ سفید درخواست های پیاپی امتیاز اجرایی از سوی ترامپ، در خصوص اسناد درخواستی کمیته کنگره آمریکا را رد نموده و به آرشیو ملی آمریکا دستور می دهد تا اسناد دوران ریاست جمهوری ترامپ را برای تحقیق در خصوص حمله شش ژانویه به ساختمان کنگره، به این کمیته تحویل دهد.

اسناد دوره ترامپ به دست کمیته تحقیق شورش کنگره می رسد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری هیل، دانا رموس، مشاور کاخ سفید در نامه ای گفت جو بایدن، ریاست جمهوری آمریکا با دفتر مشاوران حقوقی وزارت دادگستری مشورت نموده و به این نتیجه رسید که ادعای امتیاز اجرایی رئیس جمهور سابق توجیه ندارد.

وی در این نامه، خطاب به دیوید فریرو، بایگان ایالات متحده آمریکا نوشت: بایدن تشخیص داده است که درخواست امتیاز اجرایی (ترامپ)، به نفع ایالات متحده نبوده و در نتیجه، مدارک ارائه شده به کاخ سفید در 16 و 23 سپتامبر 2021 (که نشان دهنده این است که ترامپ دو درخواست دیگر این چنینی داشته است)، توجیه قانونی ندارد.

ریموس نوشت: بر این اساس، رییس جمهور بایدن، درخواست امتیاز (اجرایی) رئیس جمهور را تایید نمی کند.

این نامه که اولین بار به وسیله سی.ان.ان منتشر شد، پس از آن نوشته شده است که ترامپ یک شکایت فدرال را برای جلوگیری از دسترسی کمیته ششم ژانویه به سوابق دولت خود تنظیم کرد. این کمیته خواهان دسترسی گسترده به گزارش تماس ها، برنامه ها و سایر اسناد کاخ سفید در ششم ژانویه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1911

به "اسناد دوره ترامپ به دست کمیته تحقیق شورش کنگره می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسناد دوره ترامپ به دست کمیته تحقیق شورش کنگره می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید