خبرنگاران شمار مبتلایان جهانی کرونا به بیش از 64 میلیون نفر رسید

به گزارش سیلور 7، تهران- خبرنگاران- براساس آمارهای مراکز معتبر شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا سه شنبه شب به 64 میلیون و 9 هزار نفر رسیده است.

خبرنگاران شمار مبتلایان جهانی کرونا به بیش از 64 میلیون نفر رسید

به گزارش خبرنگاران از مرکز وب سایت آماری ورد متر (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به صورت لحظه ای گزارش می دهد، شمار مرگ و میر دنیای کرونا به یک میلیون و 481 هزار و 869 نفر رسیده است.

براساس این گزارش در 24 ساعت گذشته در آمریکا که دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی است، 107 هزار و 380 نفر مبتلا به ویروس کرونا شده و یک هزار و 558 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

شمار نهایی مبتلایان کرونا در آمریکا نیز به 14 میلیون و 31 هزار و 757 نفر و مرگ و میر نیز به 275 هزار و 890 نفر رسیده است.

شمار نهایی بهبود یافتگان کرونایی آمریکا نیز تا کنون هشت میلیون و 283 هزار نفر گزارش شده است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، بعد از آمریکا، هند، برزیل، روسیه، فرانسه و اسپانیا به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماران کرونایی در دنیا هستند.

امریکا در حالی شاهد افزایش شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر است که دولت ترامپ با توجه به عدم کسب پیروزی در انتخابات 2020 ریاست جمهوری مهار فرایند کرونا در کشور را متوقف نموده و تنها بر ادعاهای بی اساس انجام تقلب در انتخابات متمرکز شده است.

دکتر آنتونی فاوچی متخصص بیماری های عفونی آمریکا گفت که اگرچه مردم از فاصله گذاری اجتماعی خسته شده اند، اما باید تا زمان تهیه واکسن مقاومت نمایند.

در حال حاضر، بیشتر ایالت های آمریکا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، محدودیت های تازه ای وضع نموده اند.

به گفته مقامات بهداشتی آمریکا، عواقب کرونایی سفرهای زیادی که در تعطیلات روز شکرگزاری انجام شد، در آستانه جشن سال نو میلادی بروز پیدا خواهد نمود و کریسمس سال جاری، آمریکا شاهد جهش قابل توجه در میزان شیوع این بیماری خواهد بود.

شبکه خبری ای. بی. سی نیوز درگزارشی درباره سفر میلیون ها آمریکایی که می تواند پیامدهای وخیم شدت بخشیدن به همه گیری ویروس کرونا را در روزها و هفته های آینده به دنبال داشته باشد، نسبت به انتشار واکسن کرونا و تاثیر گذار بودن آن ابراز تردید کرد.

شبکه خبری سی ان ان یکی از مسائل پیش روی جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا را برخورد با شیوع بیماری کووید-19 مطرح نمود و اضافه کرد ترامپ در واقع با تمرکزی بر موضوع پیروزی مجدد خود درانتخابات، مساله کنترل این بیماری در آمریکا را رها نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1393

به "خبرنگاران شمار مبتلایان جهانی کرونا به بیش از 64 میلیون نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان جهانی کرونا به بیش از 64 میلیون نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید