تحلیل آتلانتیک ، با ویروس کرونا ریاست جمهوری ترامپ به سرانجام رسید

به گزارش سیلور 7، پتیر ونر، یک جمهوری خواه مخالف ترامپ در یادداشتی برای آتلانتیک نوشته است که موضوع کرونا و نوع واکنش های ترامپ به همراه واقعیت این بیماری در آمریکا منجر به شکست وی در انتخابات آینده خواهد شد

تحلیل آتلانتیک ، با ویروس کرونا ریاست جمهوری ترامپ به سرانجام رسید

به گزارش خبرنگاران، پیتر ونر، در آتلانتیک، می نویسد: هر چند مدت زمان طولانی تر از آنچه که می بایست، به طول انجامیده اما بالاخره آمریکایی ها اکنون مرد پشت پرده را دیده اند.

وقتی در ژانویه 2016 نوشتم با وجود آن که عمری یک جمهوریخواه بوده ام و برای سه دولت جمهوریخواه پیشین آمریکا کار کرده ام اما هرگز به ترامپ رای نخواهم داد. حتی اگر دولتش بیش از دولت هیلاری کلینتون با دیدگاه های سیاسی من هماهنگ باشد. آن زمان بسیاری از دوستان جمهوریخواه من مبهوت ماندند. توضیح من درآن زمان که بعداً بارها بر آن تاکید کردم این بود که ترامپ اساساً از نظر هوشی، اخلاقی، روانی و مزاجی مناسب برای اداره ریاست جمهوری نیست. از نظر من، این مهمترین نکته در انتخاب یک رئیس است به این دلیل که برخی اوقات پیش می آید که یک رئیس جمهور در دوران ریاستش با بحران غیرمنتظره ای روبرو شود و اینجا است که توان قضاوت، شناخت و شخصیت و رهبری وی به عنوان مهمترین مسئله تبدیل می شود.

چهار سال پیش گفتم که ترامپ هیچ تمایلی ندارد که خود را با بسیاری از موضوعات آشنا کند، چه برسد به این که بر آن موضوعات مسلط شود. هیچ یک از نامزدهای اصلی ریاست جمهوری آمریکا تا به امروز به این اندازه بی توجه به دانش و بی تفاوت به واقعیت نبوده اند. ترامپ که ترکیبی از جهل، بی ثباتی عاطفی، بدزبانی، عوام فریبی و خودپسندی است عواقبی بدتر از یک ریاست جمهوری ناتوان به همراه خواهد داشت و این امر به خوبی می تواند به فاجعه ملی بدل شود. تصور ترامپ به عنوان فرمانده نیروهای مسلح آمریکا لرزه بر پیکر هر آمریکایی می افکند. آن بحران هر چند تا نیمه دوم نخستین دوره ریاست جمهوری ترامپ به طول انجامید اما خود را به شکل بیماری همه گیر کرونا نشان داد و به سختی می توان رئیس جمهوری را یافت که به اندازه دونالد ترامپ تحت الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته باشد.

البته باید گفت نمی توان ترامپ را مسئول این ویروس یا بیماری ناشی از آن یعنی کووید-19 دانست چرا که حتی اگر بهترین کار را انجام می داد، نمی شد از ورود این ویروس به خاک آمریکا جلوگیری کرد. حتی برخی تصمیمات وی مانند ممنوعیت سفر نیز عاقلانه بوده است. حتی مقصر دانستن ترامپ برای این بیماری نیز غیرمنصفانه است. رئیس جمهور [ترامپ] و دولت او مسول اشتباهات مرگبار و هزینه دار، بخصوص تصمیم آنها درباره آزمایش پزشکی فقط بر روی تعداد محدودی از مردم، و اجازه ندادن برای این آزمایش در خارج از مرکز کنترل آمراض، و فراهم نکردن لوازم لازم برای این آزمایش هاستند. ما هفته های زیادی را [برای اقدامات لازم] از دست دادیم، در حالی که کرونا در سکوت در حال پخش شدن بود، و این به ما یک احساس دروغین امنیت [دربرابر ویروس] داد، و هیچ کاری برای جلوگیری از شیوع ویروس انجام ندادیم. جرمی کنیندیک، که مسول واکنش بین المللی به بیماری ایبولا دو دولت أوباما بود به واشنگتن پست گفت، آنها [دولت ترامپ] زمانی را [که برای واکنش صحیح داشتند] از دست داده اند و قادر نخواهند بود آن فرصت شش هفته ای را دوباره داشته باشند.

چیزی را که باید سرزنش کرد واکنش بد و مدیریت پر آشوب کاخ سفید، و عدم قبول بزرگی این موضوع است. دکتر انتونی فاچی، مدیر مرکز آلرژی و بیماری های عفونی گفت، ما هنوز آزمایش های پزشکی لازم را انجام نداده ایم، و سیستم بهداشتی ما، باید قبول کرد، که در حال شکست خوردن است. می دانیم که سازمان بهداشت جهانی آزمایش های عملی را به آمریکا پیشنهاد کرده بود، ولی دولت ترامپ آنرا قبول نکرد، و حتی وقتی پژوهشگران در سیاتل میخواستند آزمایش های جدید انجام دهند، مقامات فدرال با آن مخالفت کردند. ترامپ همچنین هشدارها را جدی نگرفت، و در ماه فوریه وقتی مقامات مرکز کنترل آمراض به او گفتند که شیوع کرونا در آمریکا غیر قابل اجتناب است، عصبانی شد. دولت ترامپ همچنن بخش بهداشت جهانی در شورای امنیت ملی را تعطیل کرده بود. ما کمبود دارو و وسایل تصفیه هوا داریم، و بیمارستان های ما آمادگی پذیرش تعداد زیادی بیمار، مانند ایتالیا، را ندارند. ولی بدتر از حمله بهمن دروغ ها و ادعاهای غلط ترامپ است. دروغ بعد از دروغ، هر روز ترامپ واقعیت را انکار کرد، چون مایل نیست که اثرات اقتصادی و سیاسی آنرا قبول کند. ولی سر انجام ترامپ در حال کشف این حقیقت است که این بیماری همه جا گیر را نمی تواند با توییت و یا تغییر حقایق حل نماید.

این دیگر گزارش رابرت مالر [درباره نقش روسیه در انتخابات 2016] نیست که ویلیام بار وزیر دادگستری درباره آن دروغ بگوید و هیچ اتفاقی هم برای او روی ندهد. ترامپ ادعا کرد که کرونا در آمریکا مهار شده است، در حالیکه در حال شیوع است. او گفت ما درها را بر روی آن بسته ایم، در حالیکه اینکار نشده بود. او گفت که کرونا بطور معجزه آمیز ناپدید خواهد شد، و واکسن آن در طول چند ماه آینده حاضر خواهد شد، در حالیکه دستکم یکسال طول خواهد کشید. ترامپ حتی دولت اوباما را مقصر شناخت، و بعد ادعا کرد که کرونا سه هفته پیش وارد آمریکا شد، در حالیکه دستکم شش هفته پیش وارد شده بود. او ادعا کرد که آمار بیماری در ایتالیا در حال بهبود هستند، در حالی که هنوز بدتر می شوند. ترامپ چنان عادت به دروغ گویی دارد که توانایی صادق بودن را ندارد، حتی اگر صداقت به سود او باشد...ریاست جمهوری ترامپ سرانجام یافته است، هرچند که دولت او هنوز ادامه دارد.

  • منبع: پایش آمریکا
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 904

به "تحلیل آتلانتیک ، با ویروس کرونا ریاست جمهوری ترامپ به سرانجام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل آتلانتیک ، با ویروس کرونا ریاست جمهوری ترامپ به سرانجام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید