ترامپ از اقتصاد حرف بزند امن تر است تا پزشکی

به گزارش سیلور 7، کاخ سفید بعد از دو ماه پاسخ مغشوش به بحران شیوع کروناویروس در حال برنامه ریزی برای معطوف کردن تمرکز ترامپ به کوشش های جدید جهت کاستن از تبعات مالی شیوع کروناویروس است.

ترامپ از اقتصاد حرف بزند امن تر است تا پزشکی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چند روز بعد از آن که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک اظهارنظر جنجالی در کنفرانس خبری، تزریق مواد ضدعفونی نماینده را برای درمان بیماری کوئید 19 پیشنهاد داد حالا کارکرد داشتن کنفرانس های خبری روزانه خود را رد می نماید؛ کنفرانس هایی که در جریان آنها ترامپ چندین بار با کارشناسان علمی درگیری پیدا کرد.

گزارش شده که دستیاران ترامپ به دنبال آن هستند که از این پس به منظور افزایش محبوبیت رئیس جمهور آمریکا تمرکزش را به سمت یک موضوع آشناتر و ایمن تر یعنی صحبت درباره اقتصاد که حد و مرزهای کنترل شده تر و معین تری دارد، ببرند. این امر تبدیل به یک الزام سیاسی برای ترامپ که هم پیمانانش شاهد تحلیل رفتن حمایت ها از وی بوده اند، شده است.

هرچند که نمایش های بی مهابا و جنجالی ترامپ در مقابل انظار عمومی و قابلیت او برای اختصاص دادن سرتیترهای رسانه های خبری به خود، عالی ترین دارایی او در کمپینش برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری 2020 محسوب می شد، اما اکنون این قابلیت تبدیل به عاملی برای جوابگو کردن او در هر روز شده است.

همزمان یکسری نظرسنجی های جدید حزب جمهوری خواه نشان دادند که راستا ترامپ برای رسیدن به دومین دور ریاست جمهوری اش وابسته به تلقی عمومی از بازیابی سریع اقتصاد در کشور و برطرف محدودیت های اجرا شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در ایالت های مختلف است.

بعضی ایالت های آمریکا فرایند کاهش محدودیت ها و لغو تعطیلی ها را آغاز نموده اند و انتظار می رود که دونالد ترامپ در ادامه، آغاز به برجسته کردن کارها و کوشش های دولتش برای یاری به اصناف و کارمندان و کارگران کند. چند دستیار رئیس جمهور آمریکا گفتند، وی به دنبال برگزاری میزگردهای مکرر با مدیران اجرایی شرکت ها، صاحبان صنایع و اصناف و افرادی است که از تریلیون ها دلار یاری فدرال تصویب شده توسط کنگره بهره برده اند و می خواهد به توضیح انتظاراتش از یک بسته بازیابی مالی در آینده بپردازد.

ترامپ آخرین بار کاخ سفید را یک ماه پیش ترک کرد و در حال حاضر برنامه ریزی هایی در دست انجام است تا به گفته یک دستیار وی سفرهای محدودی را برای یک برنامه زمانی محدود داشته باشد. این می تواند یک نمایش نمادین باشد برای آنکه نشان دهد کشور آمریکا فرایند بازگشایی را آغاز نموده است.

در عین حال کاخ سفید عنوان نموده که نشانه های دلگرم نماینده ای را در سراسر این کشور از بابت مهار شیوع بیماری نظیر کاهش سرعت موارد جدید ابتلای به ویروس و افول نرخ مرگ و میر در اثر آن مشاهده نموده است. با این حال کارشناسان پزشکی هشدار می دهند که این ویروس دست کم تا زمانی که واکسنی برای آن فراوری نشده است پابرجا خواهد ماند. آنها همچنین می گویند اگر برداشتن محدودیت های مربوط به فاصله گذاری اجتماعی بیش از حد سریع رخ دهد و همچنین اگر قبل از بازگشت مردم به زندگی عادی، برنامه های آزمایش گیری و آنالیز تماس های مبتلایان به خوبی تدوین نشده باشند، ریسک موج دوم شیوع این بیماری نیز وجود دارد.

کاخ سفید در حال آنالیز تداوم برگزاری کنفرانس های خبری به شکل اصلاح شده و بدون حضور ترامپ و احتمالا در یک مکان متفاوت است.

تا پیش از آنکه ترامپ روز شنبه در یک توییت جنجالی نگفته بود این کنفرانس ها ارزش زمان و کوشش گذاشته شده برایشان را ندارند، دستیاران وی مشتاق بودند که از فرصت این کنفرانس ها برای برجسته کردن فرایندهای مثبت و ارائه آمارهای مختلف به آمریکایی ها استفاده نمایند. این می توانست فرصتی برای بازیابی اعتماد به جوابگویی دولت به بحران شیوع بیماری باشد تا در نهایت مردم نیز از آغاز مجدد فعالیت های عادی شان آسوده باشند.

دکتر دبورا برکس هماهنگ نماینده تیم ضربت کروناویروس کاخ سفید به فاکس نیوز گفت: ما می دانیم که این اهمیت دارد. ما درک می کنیم که پیغام های علمی و سیاسی باید به شکلی غیر سیاسی به مردم آمریکا منتقل شوند.

بر اساس نتایج یک مطالعه صورت گرفته از سوی آسوشیتدپرس و مرکز پژوهش امور عمومیNORC که اخیراً منتشر شد آمریکایی های اندکی به ترامپ به عنوان یک منبع اطلاعات درباره شیوع بیماری نگاه و یا اعتماد دارند.

انتظار می رفت کاخ سفید امروز دوشنبه یک گزارش را از کارهایی که دولت فدرال تا به امروز برای بهبود ظرفیت تست ها و آزمایشات مربوط به کرونا ویروس و موجود بودن تجهیزات محافظت شخصی و دستگاه های پشتیبانی تنفس انجام داده منتشر کند. با این حال فرمانداران هر دو حزب اصلی آمریکا می گویند هنوز کارهای بیشتری به ویژه در حوزه آزمایش گیری در ماه های آینده- همچنان که آنها درباره نحوه و زمان بازگشایی فعالیت های مالی ایالت هاشان صحبت می نمایند- باید انجام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1018

به "ترامپ از اقتصاد حرف بزند امن تر است تا پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از اقتصاد حرف بزند امن تر است تا پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید