اعترافات، مسوت اوزیل

به گزارش سیلور 7، هافبک آلمانی که بازیکن برجسته ای به حساب می آید مشکلاتی با ژوزه مورینیو، جدایی اش از رئال مادرید و فدراسیون فوتبال آلمان داشت.

اعترافات، مسوت اوزیل

به گزارش خبرنگاران و به نقل از مارکا، مسوت اوزیل یکی از بازیکنان برجسته لالیگا در سالهای اخیر بود. هافبک آلمانی در اسپانیا پیراهن رئال مادرید را بر تن کرد. او علاوه بر این که مشکلاتی با ژوزه مورینیو داشت، با پدرش و فدراسیون فوتبال آلمان نیز دچار اختلاف شد.

پینگ پنگ

اوزیل یکی از فوتبالیستهای باکلاس فوتبال در سال های اخیر به حساب می آید. با این حال در کودکی نزدیک بود فوتبال را به خاطر پینگ پنگ کنار بگذارد.

در تنیس روی میز خوب بودم و زمانی که 11 یا 12 سال داشتم در مدرسه بازی می کردم. سه ماه فوتبال را کنار گذاشتم و تمام حریفانم را در نخستین تورنمتم شکست دادم.

فکر کردم این کاری نیست که بخواهم در آینده انجام دهم. از فوتبال دور شده بودم. منظورم این نیست که دیگر فوتبال را دوست نداشتم. در آن موقع پینگ پنگ من را بیشتر سرگرم میکرد.

رئال مادرید

پس از جام جهانی 2010 تیم های عظیم به دنبال امضای قرارداد با هافبک آلمانی بودند. با این حال مادرید انتخاب اول این بازیکن نبود. مذاکرات با مورینیو و پپ گواردیولا، اوزیل را به شک انداخت.

پس از جام جهانی 2010 تیم های رئال مادرید، بارسلونا، آرسنال، بایرن مونیخ و منچستریونایتد خواهانم بودند. گزینه مورد علاقه ام بارسلونا بود چون هیچ تیمی مانند آن ها زیبا بازی نمی کرد.

تصور می کردم با بارسا قرارداد امضا کنم اما گواردیولا به من نشان نداد که خواهانم است یا نه. غیبتش من را دچار شک کرد. می گفتند که در تعطیلات به سر می برد.

مورینیو خیلی قاطع تر بود و به امضای قرارداد با من تاکید داشت، کاملا برخلاف سرمربی بارسلونا. به همین خاطر تصمیم گرفتم به سمت مورینیو و رئال مادرید بروم.

دوران خوش با مادرید و مورینیو

زمانی که اوزیل به مادرید پیوست همه چیز خوب بود. با زین الدین زیدان، الگویش آشنا شد. رابطه خوبی با مورینیو داشت و بازیکنان خیلی زود هافبک آلمانی را پذیرفتند. او درون زمین درخشید و در لالیگای رکوردها (فصل 12-2011) نقش اساسی داشت.

خیلی عصبی بودم اما شاد هم بودم چون مادرید یک باشگاه عظیم است. رویای بازی در این تیم را داشتم چون زیدان، الگویم هم در این تیم بازی می کرد.

زمانی که جزو بازیکنان تازه وارد هستید کمی ساکت هستید و استرس دارید به خاطر بازیکنان عظیمی که در این تیم حضور داشتند. زمانی که با زیدان آشنا شدم خیلی استرس داشتم، آن بهترین لحظه برای من بود.

یک راز نیست. قلب من برای مادرید می تپید. در این تیم بازی کردم و همچنان با تعداد زیادی از دوستانم در تیم و باشگاه در ارتباطم.

بحث با مورینیو

آخرین فصل حضور مورینیو در مادرید به یک جنگ عظیم با سرمربی تبدیل شد. گروه کوچکی از تیم که در آن میان، عظیمان مادرید همچون سرخیو راموس، ایکر کاسیاس، په په و اوزیل حضور داشتند با سرمربی پرتغالی اختلاف داشتند. اوج این اختلاف در رابطه با اوزیل ر بین دو نیمه ملاقات رئال مادرید و دپورتیوو دیده شد.

تصور می کنی دو پاس خوب کافی است؟ فکر می کنی به اندازه ای خوب هستی که اگر 50 درصد پاس هایت صحیح باشند کافی است؟ مورینیو

میخکوب شدم. او من را با چشمان قهوه ای تیره اش نگاه می کرد. من کمی عقب رفتم. مانند نگاه دو بوکسور پیش از آغاز راند اول بود. تنها در انتظار پاسخم بود. در آن لحظه از او متنفر شدم اما در حقیقت تحسینش می کردم. اوزیل

می خواهم همانطور که می دانی بازی کنی. می خواهم مانند یک مرد به سمت توپ بروی. مورینیو

اگر اینقدر باهوش هستی، خودت بازی کن! پیراهن این جاست. بپوش. پیروز باشی. اوزیل

تو ترسو هستی. چه می خواهی؟ دوش داغ و شستن موها؟ می خواهی تنها باشی؟ یا ترجیح می دهی به هم تیمی هایت، طرفداران و به من نشان دهی که چه کاری می توانی انجام دهی؟ تو یک بچه نق نقو هستی. برو دوش بگیر. به تو نیازی نداریم. مورینیو

حوله ام را برداشتم و از کنارش رد شدم تا به حمام بروم، بدون اینکه حرفی بزنم. سپس به خاطر رفتاری که داشتم مقابل راموس و دیگر اعضای تیم عذرخواهی کردم. اوزیل

حرکت راموس

پس از دعوای مورینیو با اوزیل، راموس به حمایت از هم تیمی اش پرداخت. تمام نیمه دوم را با پیراهن اوزیل زیر پیراهن اصلی خود بازی کرد. هدفش کاملا تعیین بود و می خواست از هافبک آلمانی حمایت کند.

جدایی از مادرید

اوزیل پدرش را در جدایی از رئال مادرید مقصر می دانست. هافبک آلمانی به قدری عصبانی شد که توئیترش را بست.

ترک مادرید سخت ترین تصمیم زندگی ام بود. رویای فتح لیگ قهرمانان را با این تیم داشتم. دوران من در مادرید به خاتمه نرسیده بود.

پدرم کامل نیست و مذاکرات خوب پیش می رفت. طمعی در کار نبود. ما درخواستی داشتیم که عادلانه بود اما آن را قبول نکرد. لجبازی با پرس بهترین راه نیست.

در یک حمله عصبی اکانت توئیترم را بستم و میلیون ها هوادارم را از دست دادم. جدایی، محبت آمیز نبود.

خداحافظی به خاطر نژاد پرستی

پس از این که عکسی از اوزیل در کنار اردوغان منتشر شد فدراسیون فوتبال آلمان آغاز به انتقاد از این بازیکن کرد. هافبک آلمانی مدیران را به نژاد پرستی محکوم کرد و اظهار داشت دیگر برای تیم ملی بازی نمی کند.

زمانی که پیروز می شویم من یک آلمانی هستم، هنگام شکست یک مهاجر.

با قلبی شکسته پس از در نظر دریافت اتفاق های اخیر ترجیح می دهم دیگر برای تیم ملی بازی نکنم. احساس نژادپرستی و بی احترامی می کنم. من پیراهن آلمان را با غرور بر تن می کردم اما اکنون دیگر این کار را انجام نخواهم داد.

مقامات بالای فدراسیون به خاطر داشتن ریشه ترک به من بی احترامی کردند و من را ناعادلانه به پروپاگاند سیاسی متهم کردند. دیگر بس است. نژاد پرستی نباید هرگز وجود داشته باشد و هرگز قابل پذیرش نیست.

من دو قلب دارم، یکی آلمانی است و دیگری ترک. در آلمان متولد شدم و در اینجا تحصیل کردم. چرا هنوز مردمی هستند که نمی خواهند بپذیرند من آلمانی هستم؟

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1185

به "اعترافات، مسوت اوزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعترافات، مسوت اوزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید