افتتاح نمایشگاه نقره کاری ارامنه

به گزارش سیلور 7، نمایشگاه نقره کاری ارامنه از سوی گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری موزه آرداک مانوکیان افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه نقره کاری ارامنه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در این نمایشگاه که سه شنبه 20 مهر با حضور مصیب امیری ـ رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ـ، سیدعبدالمجید شریف زاده ـ رییس گروه پژوهشی هنرهای سنتی ـ و مدیران و هنرمندان این مرکز شروع به کار کرد، 130 اثر نقره کاری از هنرمندان ارامنه شامل ظرف نقره، تابلو، قلمدان، حجم های تزئینی و... با تکنیک های حکاکی، قلمزنی و مشبک به نمایش گذاشته شده است.

آثاری از استادان نقره کاری همانند هراچ مگردون، سارو مگردون، آرمین وارتین و سیمون ملکیان در نمایشگاه نقره کاری ارامنه به نمایش گذاشته شده است.

کتاب مقدس ارامنه مجلد به نقره کاری برجسته، جام های نقره قلمزنی و حکاکی شده، وسایل مربوط به انجام مراسم مذهبی خاص کلیسایی و... بخش دیگری از آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه را شامل می گردد.

نمایشگاه نقره کاری ارامنه از 20 مهرماه تا 4 آبان همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 14 در محل گروه پژوهشی هنرهای سنتی واقع در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خیابان آزادی برپا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1884

به "افتتاح نمایشگاه نقره کاری ارامنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نمایشگاه نقره کاری ارامنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید