افزایش ظرفیت فراوری محلول ضدعفونی کننده در دانش بنیان ها

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران، محمود کریمی، مدیرعامل شرکت فراوریکننده محلول ضد عفونی کننده در کرمانشاه درباره محلول ضدعفونی کننده دست که در این شرکت فراوری می گردد، گفت: محلول فراوریی ما بر اساس استانداردها و دستورالعمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ساخته می گردد. این محصول بالای 83 درصد الکل و 5 درصد ایزوپروپیل الکل است.

افزایش ظرفیت فراوری محلول ضدعفونی کننده در دانش بنیان ها

وی اضافه نمود: این محصول همچنین دارای چند نوع نرم نماینده، گلیسیرین و پروپین گلیکول است و اکنون با حجم های 210 سی سی، 500 سی سی، 900 سی سی و گالن 20 لیتری فراوری می گردد.

کریمی درباره میزان فراوری محلول ضدعفونی نماینده دست در این شرکت گفت: در حال حاضر دپوی ما در ایران نمونه است و انبارهای دپوی توسط بازرسان بازرگانی وزارت صمت بازدید شده است. ما در حال حاضر در حدود 14 هزار لیتر ماده ضدعفونی نماینده دست فراوری نموده ایم که آماده ارائه به بازار است و حدود 10 تا 11 هزار لیتر دیگر در دست فراوری داریم و تا به امروز به جز این مقدار 25 هزار لیتر هم به بازار ارائه نموده ایم و منتظر یک پارت الکل دیگر نیز هستیم که در صورت اخذ مجوز، حدود 35 هزار لیتر دیگر از این محصول فراوری می گردد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان فراورینماینده محلول ضدعفونی نماینده دست ادامه داد: در حال حاضر تنها مشکل ما توزیع است که فقط محدود به داروخانه های شهر کرمانشاه شده است. متاسفانه قسمت تجاری فراوری از دست ما خارج شده و ما به همین دلیل دقیقاً نمی دانیم سرمایه گذاری را ادامه داده و دوباره فراوری داشته باشیم یا خیر.

این فعال دانش بنیان با طرح این موضوع که باید به فراورینمایندگان بگویند آیا استان های دیگر احتیاج به این محصولات دارند یا خیر؟ اعلام کرد: با آغاز فراوری در ابعاد وسیع، یعنی روزی 6 تا 8 هزار لیتر، کارگران را به صورت شیفتی به کار می گرفتیم، اما اکنون شیفت ها را تعطیل کردیم، زیرا پس از فراوری، خروجی محصول نداشته ایم و از آنجایی که ارسال کالا از استان به سایر شهرها و استان ها ممنوع شده است تکلیف ادامه فراوری تعیین نیست و این در حالی است که محصولات سایر استان ها در کرمانشاه توزیع می گردد.

این فراورینماینده محصولات بهداشتی با اشاره به اینکه با این نوع سیاستگذاری فراورینماینده بومی متضرر خواهد شد گفت: محصولات مشابه وارداتی از استان های دیگر، بازار فراورینمایندگان داخلی استان را برهم خواهد زد و اگر استان های دیگر می توانند محصولات شان را به جاهای دیگر عرضه نمایند چرا این محدودیت فقط برای استان کرمانشاه اعمال شده است.

کریمی یادآور شد: اکنون در کارخانه ما 14 هزار لیتر محصول دپو شده وجود دارد و اگر آن را در اندازه های یک لیتری در نظر بگیریم 14 هزار خانوار تهرانی می توانستند این محصول را در خانه هایشان داشته باشند تا دچار استرس در زمینه کمبود مواد ضدعفونی نماینده نشوند.

مدیرعامل این شرکت فراورینماینده محلول ضدعفونی نماینده اعلام کرد: هدف ما از اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی افزایش ظرفیت فراوری بود که به این هدف خود رسیدیم و امروز انبارهای ما مملو از محلول ضدعفونی نماینده دست شده است که امیدواریم امکان توزیع و فروش را نیز به ما بدهند تا فراوریمان معطل نماند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 952

به "افزایش ظرفیت فراوری محلول ضدعفونی کننده در دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ظرفیت فراوری محلول ضدعفونی کننده در دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید