امکان افزایش بورسیه های ایرانی از سوی آموزشگاه چین

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس آموزشگاه علوم چین بر امکان افزایش بورسیه های ایرانی از سوی آموزشگاه چین تأکید کردند.

امکان افزایش بورسیه های ایرانی از سوی آموزشگاه چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و پروفسور چونلی بای رئیس آموزشگاه علوم چین در محل وزارت علوم ملاقات و تبادل نظر کردند.

فرهادی در این ملاقات گفت: ایران و چین روابط سیاسی مالی خوبی با همدیگر دارند و سیاست وزارت علوم افرایش و تقویت همکاری با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی چین است.

وی ایجاد کرسی آموزش زبان چینی و توسعه آموزش این زبان در ایران و تقویت آموزش زبان فارسی در چین را از دیگر زمینه های همکاری میان وزارت علوم و آموزشگاه علوم چین دانست.

وزیر علوم تبادل استاد و دانشجو، اعطای فرصت مطالعاتی، برگزاری همایش های علمی و انجام تحقیقات مشترک و به ویژه پیوند شرکت های دانش بنیان و پارک های علمی از جمله زمینه های همکاری دو طرف بیان کرد.

فرهادی با اشاره به تجارب مفید کشور چین در زمینه مدیریت بحران اظهار امیدواری کرد که کشور ما بتواند از تجارب ارزنده آنها در این زمینه حداکثر استفاده را بکند.

وی تأکید کرد: دانشگاه های ایران از دانشگاه های مطرح در سطح بین المللی و منطقه ای هستند و ما علاقه مند به تقویت ارتباطات علمی، پژوهشی و فناوری گسترده تر و بیشتر با کشور چین هستیم.

پروفسور چونلی بای نیز ضمن تأکید بر اهمیت همکاری های علمی ایران و چین گفت: آموزشگاه علوم چین و دانشگاه ها ، مراکز پژوهشی و شرکت های زیرمجموعه آن از ظرفیت بالایی برای همکاری علمی با ایران برخوردار هستند.

وی ضمن استقبال از بحث تبادل استاد و دانشجو بین ایران و چین گفت: هم اکنون 19 دانشجوی دوره دکترای ایران از طرف آموزشگاه علوم چین بورسیه هستند و در صورت پذیرش هزینه رفت و آمد دانشجویان از طرف ایران امکان افزایش این بورسیه ها وجود دارد.

در خاتمه این ملاقات مقرر شد کارگروه مشترکی از طرفین تشکیل و در قالب یک تفاهم نامه، زمینه های همکاری مشترک را تعیین کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 639

به "امکان افزایش بورسیه های ایرانی از سوی آموزشگاه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان افزایش بورسیه های ایرانی از سوی آموزشگاه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید