امکان راه اندازی کتابخانه تخصصی کودک در هرمزگان

به گزارش سیلور 7، محمدعلی میرزایی در حاشیه آئین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگارخبرنگاران در بندرعباس، در پاسخ به عدم تحقق کامل نیم درصد درآمدهای شهرداری به کتابخانه ها گفت: برای بحث نیم درصد دو راه چاره وجود دارد. نخست اینکه شهرداری ها بر اساس تفریق بودجه، محاسبه و مبلغ مورد نظر را پرداخت نمایند. مدیران کل در استان و روسای شهرستان ها باید از شهرداران بخواهند که طبق ماده 6 این مبلغ پرداخت گردد در صورت امتناع هر یک از شهرداری ها از تادیه نیم درصد مذکور وزارت امور مالی و دارایی (خزانه داری کل کشور) مکلف است بر اساس لیست اعلامی از طرف دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور،طبق ماده 64 قانون الحاق بعضی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

امکان راه اندازی کتابخانه تخصصی کودک در هرمزگان

مبالغ مربوطه را از سر جمع اعتبارات مربوط به عایدی شهرداری ها (سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور) و یا عایدی موضوع مواد (38) و (39) قانون مالیات بر ارزش افزوده از سهم همان شهر کسر و نسبت به پرداخت آن در وجه کتابخانه های عمومی اقدام نماید. نهاد کتابخانه ها نیز بنا به صلاحدید در هر جایی استفاده می کند.

محمدعلی میرزایی در پرسش به عدم توجه شرکت ها، صنایع و ... به مسئولیت های اجتماعی شان در حوزه کتاب، گفت: این یک تکلیف اجتماعی و بحث قانونی است و دستگاه ها باید پرداخت نمایند و یکی از اولویت های سال 1401 نهاد کتابخانه های عمومی کشور این است که در برخی از استان ها رقم خورده اما در استان هرمزگان آمار دقیقی ندارم و باید اقدام بشود.

این مقام مسئول در مورد کتابخانه مرکزی بندرعباس هم بیان کرد: طبق آماری که به من داده اند، این کتابخانه 70 درصد پیشرفت داشته است. یکی از برنامه های و اولویت های مدیر کل نو نیز تکمیل و راه اندازی کتابخانه تخصصی بندرعباس است و قطعاً افتتاح این کتابخانه تراز فرهنگی استان را بالا می برد.

وی در مورد احداث کتابخانه تخصصی کودک در استان هم با توجه به اهمیت موضوع بیان کرد: مدیر کل پیگیری نمایند، پیشنهاد بدهند و اگر ظرفیت باشد و استقبال بشود حتماً پیگیری می کنیم و کتابخانه تخصصی کودک در استان را راه اندازی می کنیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 تیر 1402 بروزرسانی: 26 تیر 1402 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2315

به "امکان راه اندازی کتابخانه تخصصی کودک در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان راه اندازی کتابخانه تخصصی کودک در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید