امیدواری نخست وزیر استرالیا برای شروع مذاکرات امنیتی با اندونزی

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: نخست وزیر استرالیا ابراز امیدواری کرد که مذاکرات امنیتی این کشور با اندونزی با هدف بازسازی روابط راهبردی و استراتژیک دو کشور به زودی شروع گردد.

امیدواری نخست وزیر استرالیا برای شروع مذاکرات امنیتی با اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ پس از افشای گزارش هایی که نشان داد سرویس های اطلاعاتی استرالیا از رئیس جمهور اندونزی و همسرش جاسوسی می نموده اند، تنش در روابط دو کشور به شدت بالا گرفت و اندونزی سطح روابط سیاسی خود با استرالیا را به پایین ترین حد از دهه 1990 میلادی کاهش داد. رئیس جمهور اندونزی همچنین دستور توقف همکاری های نظامی و امنیتی با استرالیا را صادر نموده است.

بر اساس این گزارش تونی ابوت نخست وزیر استرالیا اکنون ابراز امیدواری نموده است تا با شروع مذاکرات امنیتی با اندونزی روابط آسیب دیده دو کشور بار دیگر احیا گردد.تنش در روابط استرالیا و اندونزی به شدت همکاری های تجاری و سرمایه گذاری دو کشور را نیز تهدید می نماید. اندونزی همچنین همکاری خود با استرالیا در زمینه مهاجرت غیر قانونی پناهجویان خارجی را نیز متوقف نموده است.

ابوت توضیح داد، چیزی که امیدواریم در آینده شاهد آن باشیم شروع مذاکرات امنیتی است تا بتوانیم روابط دو جانبه خود را بر اساس اعتماد بیشتر پایه گذاری کنیم.اندونزی خواهان عذرخواهی رسمی دولت استرالیا به خاطر اتهامات مطرح شده در مورد جاسوسی از مقام های ارشد این کشور شده است. اسناد و اطلاعات فاش شده از سوی ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا موجب تشدید تنش در روابط دو کشور شده است.

اسناد فاش شده از سوی اسنودن همچنین نشان می دهد که سفارتخانه های استرالیا در کشورهای آسیایی برای اقدامات جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا مورد استفاده قرار می گرفته است.اندونزی نزدیکترین همسایه استرالیا در آسیا و متحد استراتژیک و راهبردی این کشور به شمار می رود.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 359

به "امیدواری نخست وزیر استرالیا برای شروع مذاکرات امنیتی با اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری نخست وزیر استرالیا برای شروع مذاکرات امنیتی با اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید