اکبری در گفت وگو با خبرنگاران؛ 19 هزار سمن برای خدمت رسانی در کشور فعال است

به گزارش سیلور 7، معاون مشارکت های اجتماعی گفت: بسیاری از فعالیت ها از قبیل: یاری رسانی به مردم، فعالیت در حوزه اجتماعی و فعالیت هایی با رویکرد های مختلف دینی، اجتماعی، هنری بر دوش این سارمان ها است.

اکبری در گفت وگو با خبرنگاران؛ 19 هزار سمن برای خدمت رسانی در کشور فعال است

کمال اکبری معاون مشارکت های اجتماعی در گفت وگو با ، درباره اینکه چطور می توان جلوی جاسوسی دشمنان را به وسیله سمن ها گرفت، گفت: ما اکنون در کشور طبق قانون سازمان های مردم نهاد 19 هزار سازمان مردم نهاد در کشور داریم. بسیاری از فعالیت ها از قبیل: یاری رسانی به مردم، فعالیت در حوزه اجتماعی و فعالیت هایی با رویکرد های مختلف دینی، اجتماعی و هنری بر دوش این سارمان ها است.

اکبری با بیان اینکه نظارت گسترده ای بر سازمان های مردم نهاد وجود دارد، گفت: ما نظارت بالایی بر روی عملکرد و حسابرسی اقتصادی این سازمان ها انجام می دهیم؛ تشکل یافتگی این سازمان ها هم بر پایه حضور مردم است.

معاون مشارکت های اجتماعی در خصوص عملکرد این سازمان ها، گفت: سازمان های مردم نهاد پیشرو در مباحث مختلف بوده و بر پایه اعتقادات دقیق و درست به ارزش های انقلاب اسلامی و وطن دوستی حرکت می نمایند. البته محتمل است در هر سازمانی اشکالاتی وجود داشته باشد که باید با آن اشکال برخورد کرد. همه دستگاه ها باید با ما همکاری نمایند تا اگر یکی از این سازمان ها یک درصد دچار اشتباه و خطا شد، آن اشتباهات مانع فعالیت دیگران نگردد.

وی در ادامه اضافه کرد: ما به صورت هفتگی هیأت ملی نظارت بر سازمان های مردم نهاد برگزار می کنیم، در این جلسات برخی از سازمان های مردم نهاد که اشتباهاتی را انجام داده اند، اخطار می گیرند. گاهی اوقات این نظارت ها منجر به بازرسی می گردد، که نتیجه آن در هیأت نظارت تا لغو مجوز برخی سازمان های مردم نهاد انجام می گردد. این سازمان ها در واقع دوستان و همکارانی خوب برای کل نظام، حاکمیت و مردم هستند. ما عینک بدبینی نسبت به سازمان های مردم نهاد نداریم.

اکبری با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد داوطلبانه، صادقانه به مردم خدمت می نمایند، گفت: نیازی به اطلاع رسانی مسائل این سازمان ها نیست؛ گرچه شفافیت در این زمینه خوب است و بنده در برخی از مصاحبه هایم سازمان هایی که لغو امتیاز شده اند را اعلام نموده ام.

اکبری با بیان اینکه برخی از سازمان هایی که لغو امتیاز می شوند در پرتال اعلام می کنیم، گفت: ما سازمان هایی را که اخطار دریافت می نمایند اعلام نمی کنیم، به این دلیل که آن ها اشکال کار خود را بر طرف می نمایند و مجدداً به فعالیت خود برگردانده می شوند.

معاون مشارکت های اجتماعی در خصوص آسیب های اجتماعی به خصوص معضل حاشیه نشینی گفت: یکی از موضوعاتی که سازمان های مردم نهاد به آن ورود داشته، حوزه حاشیه نشینی است. در سازمان امور اجتماعی کشور یکی از طرح های این سازمان ها ایجاد دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه نشین بود که اکنون ایجاد شده است. در این دفاتر، سازمان های مردم نهاد حضور پیدا نموده اند، هر کس بر اساس تخصص خود اعم از توانمندسازی مردم، مشاوره دادن، یاری های اقتصادی، خدمات پزشکی داوطلبانه و رایگان به مردم خدمت می نماید.

انتهای پیغام /

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 147

به "اکبری در گفت وگو با خبرنگاران؛ 19 هزار سمن برای خدمت رسانی در کشور فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکبری در گفت وگو با خبرنگاران؛ 19 هزار سمن برای خدمت رسانی در کشور فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید