اگر این حساسیت ها را دارید دچار سردرد خواب هستید

به گزارش سیلور 7، تهران (پانا) - در میان انواع سردردهای میگرنی و سردردهای عادی که دلایل مختلفی دارد، نوعی از سردرد است که هنگام خواب رخ می دهد و به شدت برای فرد آزاردهنده است. این نوع سردرد با حساسیت های نور و صدا برای فرد به دفعات زیاد رخ می دهد.

اگر این حساسیت ها را دارید دچار سردرد خواب هستید

به گزارش ایسنا، متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: سردرد ساعت زنگ دار یا سردرد خواب در خواب رخ می دهد و فرد را در طول شب بیدار می نماید.

نوشین یمانی، در رابطه با سردرد خواب یا سردرد ساعت زنگ دار، اظهار کرد: سردرد خواب یک نوع نادر از سردرد است که مشخصه آن رخ دادن سردرد در خواب بوده و در طول شب، فرد را از خواب بیدار می نماید، به همین علت به آن سردرد ساعت زنگ دار هم گفته می گردد.

وی با بیان اینکه به طور معمول سردرد ساعت زنگ دار برای اولین بار بعد از پنجاه سالگی آغاز می گردد اما در سنین پایین تر هم می تواند آغاز گردد، اضافه نمود: شدت سردرد از خفیف تا شدید متغیر بوده و در هر دو طرف سر احساس می گردد که این درد می تواند از 15دقیقه تا 4 ساعت طول بکشد.

این پزشک در رابطه با علائم سردرد زنگ دار، توضیح داد: این سردرد با علائمی همانند تهوع، حساسیت به نور و صدا نیز همراه بوده و حملات سردرد مکرر حداقل 10 نوبت در ماه اتفاق می افتد.

این متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد با بیان اینکه مصرف کافئین یکی از برترین راه های جلوگیری از سردرد خواب است، گفت: قبل از خواب، قرص های حاوی کافئین یا یک فنجان قهوه می تواند از بروز سردرد جلوگیری کند.

یمانی اظهار داشت: داروهایی مانند ایندومتاسین، ملاتونین و لیتیوم نیز برای درمان سردرد خواب کاربرد دارد که مصرف آن ها حتماً باید تحت نظر پزشکان متخصص مغز و اعصاب باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2001

به "اگر این حساسیت ها را دارید دچار سردرد خواب هستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر این حساسیت ها را دارید دچار سردرد خواب هستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید