بازداشت 73 مظنون به عضویت در سازمان گولن و پ . ک .ک

به گزارش سیلور 7، طبق گزارش رسانه های ترکیه ، نیروهای امنیتی این کشور در عملیات های جداگانه در مجموع 73 نفر را به ظن همکاری و ارتباط با گروه تروریستی پ. ک .ک و سازمان گولن بازداشت کردند.

بازداشت 73 مظنون به عضویت در سازمان گولن و پ . ک .ک

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بگیر و ببندها در ترکیه بعد از کودتای نافرجام 15 جولای 2016 همچنان ادامه دارد و امروز سه شنبه رسانه های این کشور از بازداشت 52 مظنون به همکاری با سازمان فتح الله گولن خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، نیروهای امنیتی ترکیه امروز 52 مظنون به همکاری با سازمان گولن را بازداشت کردند؛ سازمانی که آنکارا آن را تروریستی و عامل کودتای نافرجام 15 جولای 2016 می داند.

دفاتر دادستانی کل در استان های آدانا، آنتالیا و بالیکسیر دستور بازداشت این 52 مظنون را صادر نموده بودند؛ مظنونانی که در بین آنها تعدادی از مقام ها و ماموران دولتی هم حضور دارند.

به گفته مقام های ترکیه ، سازمان گولن و فتح الله گولن سرنموده آن که در تبعیدی خودخواسته در آمریکا حضور دارد، عامل کودتای نافرجام جولای 2016 بوده است؛ کودتایی که طبق آمارهای رسمی در آن 251 نفر کشته و حدود 2200 تن زخمی شدند.

دولت و مقام های ترکیه بارها از آمریکا استرداد گولن را خواهان شده اند اما واشنگتن به درخواست های مکرر آنکارا بی توجهی نموده است.

از سوی دیگر رسانه های ترکیه خبر دادند، نیروهای امنیتی همچنین طی یک عملیات در چهار استان، 21 نفر را به ظن همکاری با گروه پ . ک .ک بازداشت کردند.

طبق گزارش روزنامه دیلی صاباح، عملیات دستگیری این مظنونان در چهار استان ازمیر، اسکی شهر، قونیه و ماردین صورت گرفته است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 793

به "بازداشت 73 مظنون به عضویت در سازمان گولن و پ . ک .ک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت 73 مظنون به عضویت در سازمان گولن و پ . ک .ک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید