بازگشایی موزه سینمای مجموعه نیاوران

به گزارش سیلور 7، سالن سینما در مجموعه نیاوران به عنوان موزه سینما و با هدف آشنایی مردم با این دوره از تاریخ معاصر کشور بازگشایی شد.

بازگشایی موزه سینمای مجموعه نیاوران

محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مراسم بازگشایی موزه سینما در مجموعه نیاوران گفت:

هدف ما در مجموعه ها، موزه است و موزه باید حقیقت تاریخی را دقیقا به همان شکلی که بوده نشان دهد.

وی اضافه کرد که خوب است مردم بدانند که این فضا در آن موقع چگونه بوده و حتی چیدمان اشیا و آثار موجود در این فضا و همه اتفاقات تاریخی که در این مکان اتفاق افتاده را ببینند.

او متصل شدن این موزه را به سیستم موزه ای نیاوران نیز بسیار مهم دانست. محمدرضا کارگر مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی نیز در آئین بازگشایی موزه سینما در نیاوران بیان نمود که کوشش نظام موزه داری و رسالت ما در زمانی که یک مجموعه مانند کاخ تبدیل به موزه می گردد، این است که همه فضاها را به شکل اولیه خود درآوریم و در معرض دید علاقه مندان قرار دهیم، چون به هیچ عنوان نباید از این فضاها برای مسائل روزمره استفاده گردد و عملکرد گذشته خود را نداشته باشند.

وی با تاکید بر این که امروز باید فضاهای موزه هایی مانند سعدآباد، نیاوران و گلستان را به سمت کارکردی شدن بیشتر از فضاها ببریم، اضافه کرد:

خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که یکی از فضاهایی که در گذشته چنین کارکردی را نداشته و برای بازدید مردم آماده نبوده و برای برنامه هایی مانند برگزاری جلسات و نشست ها از آن استفاده می شد کارکردی پیدا نموده که هدف موزه هاست.

او این کارکرد را نمایش تاریخ با حفظ اصالت فضا و چیدمان آثار بیان نمود. مدیر اداره کل موزه ها اضافه کرد که باید مطالعات جامع خود را ادامه دهیم و مکان هایی که مورد بازدید مردم قرار می گیرند را با توجه به اسناد و مدارکی که وجود دارد کاملا به شکل اولیه خود طراحی و چیدمان نموده و در معرض دید قرار دهیم و کوشش کنیم تا همه چیز در مجموعه کاخ ها به همان شکلی که بوده حفظ شوند.

وی بیان نمود که بعلاوه باید کوشش کنیم با توجه به دانسته ها و علوم حفاظتی که وجود دارد این مجموعه ها را به خوبی برای نسل های آینده حفاظت و نگهداری کنیم.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1981

به "بازگشایی موزه سینمای مجموعه نیاوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی موزه سینمای مجموعه نیاوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید