با ترکیبات موجود در آشپزخانه، جای جوش را رفع کنید

به گزارش سیلور 7، مجله اینترنتی تناسب اندام/ درگیر آکنه هستید؟ شما می توانید برای مقابله با جوش ها از پمادهای مختلف بهره ببرید. کرم های کورتیزون به کاهش التهاب یاری می نمایند. هیدروکینون هم می تواند برای محو کردن جای زخم ها استفاده گردد. اما اگر می خواهید برای رفع کردن جای زخم ها از داروهای فوق العاده ملایم و در عین حال موثر بهره ببرید، مجبور نیستید راه دوری بروید.

با ترکیبات موجود در آشپزخانه، جای جوش را رفع کنید

جهت دریافت خدمات اجرای عایق روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

سری به آشپزخانه تان بزنید و برای از بین بردن جای جوش ها، از این مواد خانگی معمولی بهره ببرید:

سفیده تخم مرغ

آیا می دانستید سفیده تخم مرغ حاوی ترکیبات طبیعی است که جای زخم ها را بهبود می بخشد و لکه های تیره را محو می نماید؟ به همین دلیل، سفیده تخم مرغ، یک داروی موثر برای جای آکنه است. این ماده سرشار از اسیدهای آمینه و پروتئین هایی است که منافذ را می بندند و از جوش جلوگیری می نمایند. این ترکیبات، پوست را نیز روشن نموده و باعث می شوند که جای زخم ها، کمتر معین باشد.

برای استفاده از سفیده تخم مرغ بمنظور محو کردن جای آکنه، یک کاسه تمیز بردارید. سه عدد سفیده تخم مرغ را بهم بزنید تا کف کند. با انگشتان تمیز، سفیده های تخم مرغ زده شده را روی صورت شسته شده تان پخش کنید. به نواحی مشکل دار، بیشتر توجه کنید. اجازه دهید که حداقل بمدت 10 دقیقه روی پوستتان بماند و خشک گردد، و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. برای دریافت بهترین نتایج، این کار را دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

جوش شیرین

جوش شیرین هم درست مانند سفیده تخم مرغ، یک روشن نماینده موثر پوست است. این دانه ها مانند یک لایه بردار پوست نیز عمل می نمایند. لایه برداری برای رفع کردن جای زخم ها، بسیار موثر است. با جدا شدن سلول های مرده پوست، جای جوش ها کمتر معین می گردد.

برای استفاده از جوش شیرین بمنظور روشن کردن جای جوش، مقدار کمی از آن را با آب مخلوط کنید تا یک خمیر درست گردد. این خمیر را با انگشتان تمیز روی صورت تمیزتان ماساژ دهید. کل صورت را بپوشانید، و بگذارید حداقل یک دقیقه بماند. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید و از یک مرطوب نماینده پوست بهره ببرید. با توجه به روال لایه برداری تان، اینکار را دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

آب لیمو

آب لیمو حاوی اسیدهای قدرتمندی است که جای زخم ها را روشن، و بافت پوست را ترمیم نموده، و درخشش جوانی پوست را به آن باز می گرداند. آب لیمو حاوی اسید لاکتیک و اسید گلیکولیک و اسید سیتریک است. این اسیدها در بیشتر محصولات مراقبت از پوست بکار می فرایند. آب لیمو بجز نابود کردن میکروب هایی که باعث آکنه می شوند، سلول های مرده پوست را نیز از بین می برد و جای زخم ها را روشن می نماید.

برای استفاده از آب لیمو بمنظور رفع کردن جای زخم ها، یک کاسه تمیز تهیه کنید و سه عدد لیمو را در ان آب بگیرید. یک پنبه توپی بردارید و آن را به آب لیمو آغشته کنید. این پنبه را روی نواحی آسیب دیده بزنید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید، تا زمانیکه جای جوش ها روشن شده و ناپدید شوند. اگر پوست حساسی دارید، این کار را به دفعات کمتری انجام دهید.

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی مواد تسکین دهنده ای است که خراش ها و زخم های پوستی را بهبود می بخشند. آلوئه ورا، التهاب را کاهش می دهد، بازسازی سلول را بیشتر می نماید و از بروز جوش جلوگیری می نماید. در خصوص محو کردن لکه های تیره ناشی از آکنه، توصیه می کنیم که از ژل آلوئه ورای تازه بهره ببرید. آن را مستقیما از گیاه آلوئه ورا بتراشید و روی صورت تمیز و شسته شده تان بمالید. بگذارید ژل بمدت 10 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

روغن زیتون

روغن زیتون، یکی از مغذی ترین روغن های گیاهی است که وجود دارد. این روغن سرشار از ویتامین E، B2، B1، C، D و A است. تمام این مواد مغذی به همراه هم، به ترمیم، تسکین و التیام پوست مستعد آکنه یاری می نمایند. روغن زیتون همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد التهابی هم هست، که جوش های آکنه را به حداقل می رسانند و جای زخم ها را محو می نمایند.

برای استفاده از روغن زیتون بعنوان یک درمان برای جای زخم آکنه، چند قطره روغن زیتون را روی صورتتان ماساژ دهید. ماساژ دادن، بازسازی سلول و گردش خون را افزایش می دهد. همچنین یاری می نماید که روغن عمیقا به داخل پوست نفوذ کند. حالا یک حوله گرم را روی صورتتان پهن کنید تا منافذ باز شوند. هنگامیکه منافذ پوستتان باز شدند، آنها روغن را جذب خواهند کرد. نگران نباشید، اینکار باعث جوش زدن شما نمی گردد، و دقیقا برعکس آن اتفاق می افتد! اینکار را یک یا دو بار قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 874

به "با ترکیبات موجود در آشپزخانه، جای جوش را رفع کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ترکیبات موجود در آشپزخانه، جای جوش را رفع کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید