با فعال سازی کریدور شمال ، جنوب کاهش 30 درصدی هزینه و زمان انتقال کالا رخ می دهد

به گزارش سیلور 7، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران مطرح کرد که با فعال سازی کریدور شمال - جنوب، حدود 30 درصد هزینه و زمان انتقال کالا از کشورهای اوراسیا به هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس کاهش پیدا می نماید.

با فعال سازی کریدور شمال ، جنوب کاهش 30 درصدی هزینه و زمان انتقال کالا رخ می دهد

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک در راستای تاکید دولت سیزدهم بر تسریع انعقاد موافقت نامه تجارت آزاد با اوراسیا و انجام مذاکرات فشرده با وزیر اقتصاد اوراسیا در مسکو ملاقات و گفت و گو کرد.

وی با بیان اینکه در این ملاقات بر تسریع همه جانبه مذاکرات تاکید شد، گفت: با توجه به برگزاری فشرده مذاکرات حضوری قرار شد هر چه سریعتر فهرست اقلام، نهایی شده و کارگروه های مشترک برای تسریع در نهایی کردن فهرست اقلام تشکیل گردد.

پیمان پاک اضافه نمود: با توجه به اینکه دو طرف تاکید داشتند، قبل از انتها سال 2022 تجارت اوراسیا نهایی و به تصویب کشورهای عضو برسد، تا بتوانیم موافقت نامه تجارت آزاد را امضا کنیم، بعلاوه با توجه به ضرورت فعال سازی کریدور شمال - جنوب، صحبت هایی در این بین صورت گرفت و مقرر شد کارگروه مشترکی بین اتحادیه اوراسیا و سازمان توسعه تجارت ایران به نمایندگی از ایران شکل گیرد تا ابعاد و زیرساخت های مورد احتیاج برای فعال کردن جدی کریدور شمال - جنوب فراهم گردد و اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در فعال سازی کریدور شمال - جنوب تقریبا 30 درصد هزینه و زمان انتقال کالا از کشورهای اوراسیا به هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس کاهش پیدا می نماید و بعلاوه زمینه سازی بسیار خوبی برای بهره گیری ایران از میلیاردها دلار در آمد حاصل از ترانزیت فراهم می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2104

به "با فعال سازی کریدور شمال ، جنوب کاهش 30 درصدی هزینه و زمان انتقال کالا رخ می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فعال سازی کریدور شمال ، جنوب کاهش 30 درصدی هزینه و زمان انتقال کالا رخ می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید