برای ثبت نام در مدارس غیردولتی چه باید کرد؟

به گزارش سیلور 7، براساس دستورالعمل ابلاغی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها، ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی 1403-1402 اعم از مدارس دولتی و غیردولتی شروع شده و قرار است جز در موارد استثناء، تا 31 مردادماه به سرانجام برسد.

برای ثبت نام در مدارس غیردولتی چه باید کرد؟

به گزارش ایسنا، ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی از نهم اردیبهشت ماه آغاز شده و به استناد ماده 29 آیین نامه اجرایی مدارس، حداقل سن ثبت نام در پایه اول دبستان شش سال تمام است.

ثبت نام دانش آموزان در پایه هفتم با رعایت ضوابط و مقررات از اول تیرماه آغاز می گردد و ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم نیز پس از صدور نمون برگ های راهنمایی تحصیلی و با تأکید بر رعایت اولویت های مشخص شده در نمون برگ های راهنمایی تحصیلی و تشکیل کارگروه مشاوره ای انتخاب رشته به منظور بهره برداری و تکمیل ظرفیت اسمی کلاس ها با رعایت مفاد بخشنامه های مربوطه و بعلاوه راهکارها و سیاست های توسعه متوازن رشته ای با رویکرد توسعه آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش در دوره دوم آموزش متوسطه صورت می پذیرد.

نحوه ثبت نام مدارس غیردولتی آموزش از راه دور و وابسته با مقررات خاص نیز به این توضیح است:

مقررات ثبت نام در مدارس غیردولتی

1- مدارس غیردولتی در زمان ثبت نام مجاز به اخذ شهریه مصوب برنامه هفتگی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش هستند.

- انتخاب خدمات فوق برنامه درسی تابستانی و مکمل ابلاغی کاملاً اختیاری بوده و دریافت هرگونه وجهی تحت این عنوان در هنگام ثبت نام ممنوع است.

- برای مشخص شهریه مصوب و شهریه مکمل، دستورالعمل مشخص شهریه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی سال تحصیلی 1403 - 1402 به شماره 300/106 مورخ 1402/1/22 ملاک عمل است.

2- مدارس غیردولتی ملزم به نصب پوستر نرخ شهریه مصوب شهریه فعالیت های آموزشی و پرورشی فوق برنامه درسی و مکمل و شهریه تابستانی ابلاغی به صورت مجزا به همراه رئوس کلیه فعالیت ها در محل ثبت نام هستند.

- مدیران مدارس غیردولتی موظف اند هنگام ثبت نام قطعی و پس از ابلاغ شهریه با ورود به سامانه مشارکت های مردمی به آدرس www.mosharekatha.ir نسبت به انعقاد قرارداد شهریه بین ولی دانش آموز و واحد آموزشی در سامانه مشخص شهریه اقدام و یک نسخه از قرارداد تکمیل شده را چاپ و پس از مهر و امضاء به ولی دانش آموز تحویل و نسخه دوم را پس از امضای ولی دانش آموز جهت آنالیز و نظارت در آکادمی نگهداری نمایند.

- قراردادهای ثبت نام قطعی به صورت الکترونیکی و از سامانه مذکور انجام می گردد و قرارداد دستی فاقد اعتبار است.

- ثبت نام دانش آموزان مدارس غیردولتی در سامانه سیدا انجام می گردد، اما به منظور ثبت نام نهایی و دریافت قرارداد شهریه می بایست مشخصات دانش آموزان در سامانه مشارکت ها نیز ثبت گردد.

3- مرجع رسیدگی به هرگونه تخلفات مؤسسان و مدیران مدارس و مراکز غیردولتی از مقررات، شورای نظارت استان است.

4- درصورتی که هنگام ثبت نام، شهریه سال تحصیلی 1403-1402 ابلاغ نشده باشد، شهریه مصوب سال تحصیلی قبل مبنای توافقات مالی طرفین است.

5- به استناد مصوبه بیست و یکمین و بیست و دومین جلسه شورای سیاست گذاری برنامه ریزی و نظارت مرکزی، برگزاری هرگونه آزمون برای پذیرش دانش آموزان در دوره ابتدایی و پایه هفتم در مدارس غیردولتی ممنوع است.

6- مدارس غیردولتی می توانند با هماهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه ناحیه بدون اخذ وجه برای آزمون ورودی پایه دهم به وسیله آزمون ورودی یا مصاحبه اقدام نمایند.

مقررات ثبت نام در مدارس آموزش از راه دور

1- ثبت نام دانش آموزان دوره اول و دوره دوم متوسطه مدارس آموزش از راه دور بر اساس مفاد آیین نامه آموزشی به شیوه نیم سالی واحدی انجام می گردد.

2- الگوی مشخص شهریه مدارس آموزش از راه دور سال تحصیلی 1403-1402 مطابق دستورالعمل ابلاغی 1401/01/22 است.

مقررات ثبت نام مدارس وابسته

ثبت نام در مدارس وابسته به سایر دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی تابع اساسنامه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی وابسته مصوب 794 جلسه شورای عالی آموزش و پرورش و مقررات عمومی آموزش و پرورش است.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، اگر پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی انجام می گردد مطابق با شهریه سال گذشته است و هنوز افزایش شهریه ای اعلام نشده است. شهریه سال تحصیلی آینده مدارس غیردولتی در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1402 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2290

به "برای ثبت نام در مدارس غیردولتی چه باید کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای ثبت نام در مدارس غیردولتی چه باید کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید