بهترین های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در نمایشگاه بین المللی شیراز

به گزارش سیلور 7، مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: در نمایشگاه بین المللی و تخصصی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شرکت های معتبری در این حوزه از نقاط مختلف کشور حضور دارند.

بهترین های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در نمایشگاه بین المللی شیراز

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: پانزدهمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و نمایشگاه بهداشت، ایمنی و محیط زیست در صنعت نفت از 21 شهریور ماه شروع شده و تا بیست و چهارم ادامه خواهد داشت.

علی فرهادی گفت: یکی از مهمترین منابع تامین انرژی در جهان نفت وگاز است که این دو در کنار هم بیش از نیمی از انرژی جهان را تامین می نمایند، علاوه بر تامین انرژی مورد احتیاج بشر، صنعت نفت و گاز نقش اساسی و راهبردی در معادلات سیاسی، روابط بین الملل و مشخص قدرت ملی دارند.

او گفت: نمایشگاه بین المللی تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شیراز فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکت های فعال در این صنعت با ارائه دستاورد ها و محصولات خود به دست اندرکاران و متخصصان این صنعت، گام موثری در جهت تحقق شعار سالفراوری، دانش بنیان، اشتغال افرین قطع وابستگی و حمایت از فراوری داخل بردارند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: بیش از 70 شرکت فعال از استان های فارس، تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در این نمایشگاه حضور دارند.

او گفت: زمینه فعالیت شرکت های حاضر تامین قطعات، تعمیرات و نگهداری تجهیزات صنعت نفت و گاز، ساخت تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، سیستم ایمنی و ابزار آلات است که غالب شرکت ها دارای محصولات برندی در بازار ایران و منطقه هستند.

فرهادی با بیان اینکه این نمایشگاه در مساحتی به متراژ شش هزار متر مربع دایر است، گفت: نیمی از شرکت نمایندگان از استان فارس حضور دارند که نشان از نقش فعال و مهم و تاثیر گذار شرکت های بومی استان فارس در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارد.

او با اشاره به اینکه بعضی از شرکت نمایندگان از شرکت های دانش بنیان هستند، گفت می توان با استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها و اتکا به توان داخلی نسبت به احتیاج سنجی و ساخت تجهیزات فنی مورد احتیاج، شناسایی میادین اکتشاف و بهره برداری، فرآوری محصولات، حذف خام فروشی و صادرات فراورده های نفتی فراوری داخل همراه با اشتغال زایی و رونق کسب و کار به رشد مالی و قطع وابستگی رسید.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2182

به "بهترین های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در نمایشگاه بین المللی شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در نمایشگاه بین المللی شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید