آنالیز ا م جی 360 چینی

به گزارش سیلور 7، از زمان نهایی شدن روند ساخت خط فراوری برند ام جی در ایران که با سرمایه گذاری مشترک و سه گانه طرف های ایرانی، چینی و آذربایجانی انجام گرفت، زمان زیادی می گذرد. سری 360 که حاصل این همکاری بود در نهایت به تعداد پنج هزار دستگاه فراوری شد و سپس خط فراوری را ترک کرد تا خیلی زود یکی از محصولات کیفی صنعت خودرو چین با بازار ایران وداع کند. این خودرو که دسته وسیعی از رقبا از چری آریزو5، پژو 301 و دنا پلاس تا رنو سیمبل و بسترن بی30 را هدف قرار داد، نقاط قوت و ضعف جالبی دارد که در این آنالیز خواهیم پرداخت:

آنالیز ا م جی 360 چینی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

سواری پایدار و آرام با تحفه انگلیسی چین بنا بر تجربیات خریداران این خودرو، یکی از مهم ترین محسناتی است که می تواند 360 را چند پله بالاتر از رقبای چینی و ایرانی قرار دهد. این خودرو که در بازار چین با نام رووی 360 و در بازار انگلستان با نام ام جی 360 به فروش می رسد، در دو سال اخیر و تا ابتدای ماه سپتامبر 2018، حدود 200 هزار دستگاه در بازار چین فروش داشته است. قیمت 360 در بازه 11 تا 19 هزار دلار (بین 125 تا 225 میلیون تومان) در نوسان است و بسته به سطح تجهیزات و تریم ها و پیشرانه مورد استفاده، قیمتش بالا و پایین می شود.

360 از طرحی محافظه کارانه و البته مدرن برخوردار است که در قیاس با محصولی همچون پژو 301، رنو سیمبل یا کیا سراتو به روز تر بوده؛ گرچه استفاده اندک از خطوط و بدنه صاف و بدون موج آن چندان هیجانی نیز بر نمی انگیزد. در این زمینه می توان گفت این خودرو در پس چری آریزو 5 و حتی دنا پلاس قرار می گیرد. با پای گذاشتن به فضای داخلی اما ورق بر می شود و حس و حال یک خودروی خانوادگی کم و بیش لوکس را می توان احساس کرد مخصوصا وقتی شما تریم داخلی روشن و تزئینات چوبی را در مقابل خود ببینید. فضای پشت آمپر دیجیتالی و مدرن است.

در کنار این یک مانیتور لمسی و فرمان بزرگ ام جی که از جنس چرم مصنوعی است، حس و حال خوبی دارد و به شما سطحی مناسب از تجهیزات را ارائه می دهد. 360 در مقام مقایسه با رنو سیمبل که شما در آن تنها پلاستیک خشک می بینید یا در کیا سراتو که خبری از مانیتور و امکانات بالا نیست، دست بالا را دارد. گرچه در مقایسه با آریزو 5 که فضای اسپورت دارد وضعیت تقریبا مشابه است. 360 که نمونه جدید و فیس لیفت مدل 350 است، با طول، عرض و ارتفاعی معادل 59/4، 80/1 و 49/1 متر خبر از خودرویی جادار و مناسب برای خانواده های ایرانی می دهد. 360 در مقایسه با کیا سراتو از اتاقی بزرگ تر برخوردار است به طوری که در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب شش، دو و سه سانتی متر بزرگ تر است و با فاصله بین دو محور 66/2 متر، 10 سانتی متر جادارتر از رقیب کره ای است.

در مقام مقایسه با آریزو 5 نیز 360 خودرویی کشیده تر است؛ گرچه ارتفاع دو خودرو یکسان بوده، فاصله بین دو محور ام جی یک سانتی متر بیشتر از چری و عرض چری یک سانتی متر پهن تر از ام جی است. این خودرو در مقایسه با خودرو رنو سیمبل نیز 30 سانتی متر بلندتر، هفت سانتی متر پهن تر و دو سانتی متر کوتاه تر است. با این تفاسیر 360 را می توان خودرویی دانست که بر طبق استانداردهای سگمنت C و سدان های شهری ساخته شده و با حجم صندوق 480 لیتر از نظر گنجایش و دربرگیری، خودرویی استاندارد، مطلوب و جادار است.

ام جی 360 فراوری ایران که با دو گونه پیشرانه چهار سیلندر بنزینی 1500 سی سی تنفس طبیعی و 1400 توربو فراوری می شود، به ترتیب قدرتی معادل 107 و 154 اسب بخار و گشتاوری در حدود 135 و 232 نیوتون متر را به خریدارانش ارائه کرد. بنا بر آنچه سایت پدال به آن اشاره نموده، برای انتقال قدرت در ام جی 360 سه گزینه پنج دنده دستی، چهار دنده اتوماتیک و هفت دنده دو کلاچه وجود دارد که قدرت را به چرخ های جلو منتقل می نمایند. گفتنی است که جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه نیز از شورولت کروز به عاریت گرفته شده است.

گنجایش باک این خودرو 55 لیتر بوده و مصرف بنزین هر دو گونه 360 نیز به ترتیب 6 و 6/6 لیتر است که نسبت به رقبا در وضعیتی مشابه قرار گرفته است. لیست امکانات ام جی گرچه بلند و کامل است اما نمی توان ادعا کرد ام جی در این بخش بی رقیب است. از نظر تجهیزات ایمنی، 360 مجهز به دو ایربگ در جلو، دو ایربگ کناری و دو ایربگ پرده ای است. علاوه بر این،360 مجهز به دیسک های خنک شونده در جلو و دیسک های ساده در عقب است. علاوه بر این 360 به سیستم های ترمز ای بی اس، ای بی دی، بی ای، تی سی اس، ای اس پی و نشانگر میزان باد تایرها مجهز است.

از جمله تجهیزات دیگر 360 می توان به سیستم حرکت - توقف، سیستم تهویه اتوماتیک، کامپیوتر سفری، جایگاه های چرمی، سیستم صوتی مجهز به ورودی یو اس بی، آیو ایکس، شش بلندگو، اتصال بلوتوث و کنترل های روی فرمان، رهیاب جی پی اس، رینگ 16 اینچی آلومینیومی، چراغ های روشنایی روز و اتوماتیک، پاور ویندوز، سانروف، سیستم ضد سرقت، سنسور عقب و دوربین دنده عقب نیز اشاره نمود. نبود سیستم کروز کنترل ضعف بزرگی است که ام جی 360 از آن رنج می برد، در عین حال کیفیت ساخت مناسب و برچسب قیمت متعادل و زیر 200 میلیونی می تواند بعضی از علاقه مندان به سدان های شهری کوچک و سایز C را به سمت این خودروی خانوادگی بکشاند.

منبع: دیوار
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 568

به "آنالیز ا م جی 360 چینی" امتیاز دهید

1 کاربر به "آنالیز ا م جی 360 چینی" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ا م جی 360 چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید