بلومبرگ: مرگ البغدادی از تب استیضاح ترامپ در کنگره نکاسته است

به گزارش سیلور 7، یک رسانه آمریکایی گزارش داده کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا علی رغم اعلام مرگ سرکرده داعش توسط ترامپ به دنبال پیشبرد استیضاح او هستند.

بلومبرگ: مرگ البغدادی از تب استیضاح ترامپ در کنگره نکاسته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رسانه آمریکایی کشتن ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش را یکی از بزرگترین موفقیت های دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا توصیف کرده اما نوشته بعید است این پیروزی، از تب نمایندگان حزب دموکرات در کنگره برای استیضاح او بکاهد.

پایگاه خبری بلومبرگ نوشته جلسات استماع در مجلس نمایندگان آمریکا که سه کمیته این مجلس در حال پیشبرد آن هستند از امروز دوشنبه با حضور جمع دیگری از شاهدان آغاز خواهد شد.

بلومبرگ نوشته شواهد تاریخی نشان می دهند این حادثه ممکن است حمایت های عمومی از ترامپ را افزایش دهد، اما احتمالاً این مسئله کوتاه مدت خواهد بود. به همین دلیل، دموکرات ها انگیزه ای برای اینکه از سرعت طرح خود برای پیشبرد تحقیقات استیضاح از ترامپ بکاهند، ندارند، به خصوص بعد از آنکه شهادت های ایرادشده در هفته گذشته، تحقیقات آنها مبنی بر اینکه ترامپ دولت اوکراین را برای دریافت منافع شخصی تحت فشار قرار داده، تأیید کرد.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در گفت وگو با شبکه خبری ای بی سی گفت: ما جلسات استماع را برگزار خواهیم کرد و این کار را زود انجام خواهیم داد.

بلومبرگ نوشته قانونگذاران و مقام های آگاه به برنامه های کمیته های کنگره می گویند هدف قانونگذاران آمریکایی است که تحقیقات برای استیضاح ترامپ را تا انتها سال جاری میلادی فیصله دهند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سوم مهر به طور رسمی آغاز تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور این کشور را به دلیل مسائل مطرح شده در ارتباط با گفت وگوی تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین اعلام نمود.

گزارش ها حاکی است ترامپ در این مکالمه تلفنی تلاش کرده رئیس جمهور اوکراین را برای تحقیقات از کسب و کار جو بایدن و پسر او هانت تحت فشار قرار دهد.

با اینحال ترامپ، ارتکاب هرگونه اشتباه را انکار کرده و گفته که در این فرایند غیرقانونی مشارکت و همکاری نخواهد کرد. در هفته های اخیر، نظرسنجی های مشابهی انجام گرفته که در آنها اکثر مردم آمریکا از استیضاح ترامپ استقبال کرده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 588

به "بلومبرگ: مرگ البغدادی از تب استیضاح ترامپ در کنگره نکاسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلومبرگ: مرگ البغدادی از تب استیضاح ترامپ در کنگره نکاسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید