تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر ورود بیمه در حوزه صید و صیادی استان

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمام سازمان های دولتی در استان بیمه طرح های عمرانی را به سمت بیمه ایران سوق دهند و موظف شوند که از بیمه های خارج از استان استفاده نکنند چرا که سوق پیدا کردن به سمت بیمه خارج از استان موجب می شود مالیات هم در خارج از استان جذب شود.

تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر ورود بیمه در حوزه صید و صیادی استان

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

احمد علی موهبتی شامگاه گذشته در دیدار با مدیر بیمه ایران گفت: بیمه در جوامع کنونی ریسک زندگی و سرمایه گذاری را کمتر می کند و جایگاه بیمه در شرایط فعلی کاملا مشهود است.

موهبتی افزود: بیمه ایران بیمه تضمین شده ای در کشور است و از نظم خوبی برخوردار است و اثرگذاری خوبی دارد.

موهبتی در راستای رونق صنعت بیمه در استان توصیه هایی اعلام کرد و گفت: شرکت های بیمه ای که پروژه ها را بیمه می کنند به دلیل اینکه دفاتر مرکزی شان در مرکز کشور است همانجا طرح را بیمه می کند و قانونی هم برای ملزم کردن کارفرماها برای استفاده از خدمات بیمه در مرکز استان وجود ندارد.

وی افزود: هم اکنون سه سد بزرگ شهری کور، کهیر و ماشکید در خارج از استان بیمه شده اند و یا به نظر می رسد که پروژه های بزرگی همچون راه آهن و طرح های پتروشیمی و فولاد بیمه نشده اند.

استاندار تاکید کرد: باید راهکارهایی ارائه گردد که پروژه هایی که در استان انجام می شوند در خارج از استان بیمه نشوند و در این راستا با ابلاغ و پیگیری و مکاتبه با وزارتخانه های مربوطه این موضوع اجباری گردد.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادیات در استان هم این مشکل وجود دارد و تمام شرکت هایی که در استان کار اقتصادی می کنند چون دفترشان در مرکز کشور است، اقتصادیات شان را در مرکز کشور پرداخت می کنند که این فرایند باعث کاهش درآمدهای اقتصادیاتی استان می گردد و کاهش درآمد اقتصادیاتی استان منجر به کاهش درآمد ارزش اضافه کرده که منبع اعتباری سرفصل های مختلف شهرداری ها و دهکمک هاست می گردد.

موهبتی شرح داد: به عنوان مقایسه در این امر شهرداری دو شهر زاهدان و کرمان که از لحاظ جمعیت و وسعت مشابه اند، به شهرداری کرمان 22 میلیارد تومان از محل ارزش اضافه کرده کمک شده اما این رقم به شهرداری زاهدان دو میلیارد تومان بوده که نشان می دهد شرایط اقتصادیاتی استان مطلوب نیست.

وی ورود به بخش معدن در استان را ظرفیت خوبی برای بیمه اعلام کرد و گازرسانی در استان را نیز یکی از پروژه های بزرگی دانست که در رونق صنعت بیمه در استان موثر خواهد بود.

استاندار همچنین شناسایی و استفاده از متنفذین هر طایفه و افرادی که توانمندی خاصی در این زمینه دارند را در نشر و رونق بیمه و فرهنگ سازی در این امر موثر دانست.

وی ورود بیمه در حوزه صید و صیادی در استان را یکی دیگر از ظرفیت ها برای رونق این صنعت اعلام کرد و گفت: تعداد زیاد کشتی های باری و صیادی که در سواحل استان وجود دارد می تواند تحت پوشش خدمات بیمه قرار گیرند.

موهبتی همچنین به ورود بیمه به پروژه ها و ساخت و سازهای سواحل مکران اشاره کرد و آن را ظرفیت مطلوبی برای رونق این صنعت در استان دانست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 694

به "تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر ورود بیمه در حوزه صید و صیادی استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر ورود بیمه در حوزه صید و صیادی استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید