تحقق 105 درصدی درآمدهای مالیاتی سال 99

به گزارش سیلور 7، تهران (پانا) - وزیر اقتصاد گفت که سال گذشته 189 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد که تحقق 105 درصدی نسبت به مصوب قانون دارد.

تحقق 105 درصدی درآمدهای مالیاتی سال 99

به گزارش فارس، فرهاد دژپسند وزیر امور مالی و دارایی در خصوص میزان وصول درآمدهای مالیاتی در سال 99 گفت: سازمان امور مالیاتی توانست 189 هزار میلیارد تومان مالیات وصول کند، در حالی که رقم مصوب قانون بودجه 180 هزار میلیارد تومان بود. همچنین 3500 میلیارد تومان از بدهی های مالیاتی میان شرکت ها و دولت تهاتر شده که مجموع عملکرد به 192.5 هزار میلیارد تومان می رسد.

وی اضافه کرد: سال گذشته علاوه بر جنگ تحمیلی مالی، کرونا هم وجود داشت. وزارت اقتصاد جزو اولین دستگاه هایی بود که پیشنهاد امهال و تسهیلات برای وصول مالیات را داد. گفتیم مودیان مالیاتی در شرایط کرونا سختی ها را تحمل کردند، بگذارید برایشان تسهیلاتی ایجاد کنیم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: صنعت گردشگری، حمل و نقل هوایی و دریایی، هتلینگ و سایر بخش ها شرایط خاصی داشتند. اگر نگاه کنید اول سال 99 به مدت دو ماه پرداخت مالیات را امهال کردیم. در پاییز هم این اتفاق تکرار شد. با این وصف درآمدهای مالیاتی صددرصد تحقق یافت.

وی با بیان اینکه نشان می دهد سیاست گذاری و تلاش مالیاتی اجرا شده است، توضیح داد:یکی از این سیاست ها مالیات معوق شامل اصل مالیات به همراه جریمه است. جریمه برای کسانی بوده که مالیات را به موقع نپرداختند. در شرایط سخت کرونا و جنگ مالی گفتیم، لطفاً اصل مالیات معوق را بدهید تا ما بخشی از جرائم را ببخشیم. غالباً دو به یک است دو تا جریمه و یک اصل مالیات است. مجوز قانونی گرفتیم تا بخشی از جرایم را ببخشیم. توانستیم مالیات معوق را بگیریم که یاری به درآمدها باشد و از سوی دیگر به کسب و کارها بویژه کسب و کارهای تولیدی هم یاری کردیم تا مسائل مالیاتی آنها مرتفع گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1595

به "تحقق 105 درصدی درآمدهای مالیاتی سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق 105 درصدی درآمدهای مالیاتی سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید