20200 میلیارد تومان خسارت کرونا به هتل های ایران

به گزارش سیلور 7، تهران (پانا) - رییس جامعه هتلداران ایران خاطرنشان کرد: مقدار خسارت اقتصادی کرونا به هتل های کشور به 20 هزار و 200 میلیارد تومان رسیده است.

20200 میلیارد تومان خسارت کرونا به هتل های ایران

به گزارش ایسنا، جمشید حمزه زاده گفت: از اسفند 98 تا انتها مرداد 1400 بالغ بر 20 هزار و 200 میلیارد تومان زیان اقتصادی متوجه هتل ها و مراکز اقامتی رسمی شده است و متاسفانه، دو سوم کارکنان هتل ها شغل شان را از دست داده اند، درحالی که بسیاری از آن ها نیروهای متخصص این حوزه بودند.

او اظهار کرد: هتل داران از شروع بحران کرونا، مطالباتی جزیی داشتند که متاسفانه پس از گذشت یک سال و نیم، نه از سوی دولت قبل و نه از جانب دولت فعلی هیچ پاسخی به این مطالبات داده نشده است. این مطالبات می تواند بخشی از خسارات واردشده به هتل ها را جبران کند.

حمزه زاده بیان نمود: تسهیلاتی با بهره تک رقمی، تنفس حداقل یک ساله و بازپرداخت طولانی مدت، از جمله مطالبات بود. این تسهیلات می تواند متناسب با حجم کار هتل و مثلاً تعداد اتاق های آن در نظر گرفته گردد. موضوع دیگر معافیت 100 درصدی اقتصادیاتی اعم از اقتصادیات بر عایدی و ارزش اضافه کرده تا انتها کرونا است. بعلاوه تخفیف و بخگرددگی ویژه برای هتلداران در ارتباط با هزینه حامل های انرژی و مثلاً پایین آوردن تعرفه مصرف هتلداران در این بخش. به علاوه بخگرددگی سهم کارفرما از بیمه کارکنان می تواند از اشتغال ایجادشده در هتل ها محافظت کند و مانع از تعدیل نیرو گردد. امهال بازپرداخت تسهیلات دریافتی برای دوره های تعیین خصوصاً برای هتل هایی که پس از دریافت وام دچار رکود ناشی از بحران های سال های گذشته و خصوصاً شیوع ویروس کرونا شدند موضوع دیگر است.

رییس جامعه هتلداران، مقرون به صرفه سازی سفر را که به تازگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر آن تاکید داشته از جمله اقدامات حمایتی دولت از مردم و صنعت گردشگری دانست و اضافه کرد: بیشتر هتل ها برای همکاری در این طرح، آمادگی دارند و حاضرند بدون این که کیفیت خدمات را پایین آورند به سهم خود، به این مقرون به صرفه سازی سفر یاری نمایند. اگر این طرح اجرا گردد، هم مردم از عواید آن بهره مند می شوند و هم چرخ راکد اقتصاد هتل ها تا حدی به حرکت درمی آید. این مطالبات از نظر ما جزیی است که انتظار داریم در دولت نو محقق گردد و صنعت هتلداری تا حدی تقویت گردد و جان بگیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1833

به "20200 میلیارد تومان خسارت کرونا به هتل های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20200 میلیارد تومان خسارت کرونا به هتل های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید