تخم مرغ کلسترول را افزایش می دهد؟

به گزارش سیلور 7، متخصصان تغذیه معتقدند مصرف تخم مرغ در افراد سالم به طور غیرمستقیم، سبب افزایش کلسترول در گردش بدن می گردد.

تخم مرغ کلسترول را افزایش می دهد؟

به نقل از اکسپرس، یک رژیم غذایی غنی از چربی های اشباع، چربی های ترانس و کلسترول می تواند باعث افزایش سطح کلسترول گردد. تخم مرغ اغلب در خصوص غذا هایی که سطح کلسترول را بالا می برند معروفیت بدی دارند، اما آیا واقعاً آن ها بسیار بد هستند؟

تخم مرغ به طور طبیعی کلسترول بالایی دارد، اما به نظر نمی رسد که کلسترول موجود در تخم مرغ به مانند سایر غذا های حاوی کلسترول مانند چربی های ترانس و چربی های اشباع باعث افزایش سطح کلسترول گردد.

اگرچه بعضی مطالعات ارتباطی را بین خوردن تخم مرغ و بیماری قلبی یافته اند اما ممکن است دلایل دیگری هم برای این یافته ها وجود داشته باشد. غذا هایی مانند سوسیس و کالباس که مردم معمولاً همراه با تخم مرغ می خورند ممکن است خطر بیماری قلبی را بیش از تخم مرغ افزایش دهند.

متخصصان بهداشت و سلامت توصیه می نمایند که تا حد ممکن میزان مصرف غذا های حاوی کلسترول را کاهش دهید. یک تخم مرغ عظیم حاوی حدود 186 میلی گرم کلسترول است که تمام آن در زرده وجود دارد.

برای کسانی که به سطح کلسترول و مصرف تخم مرغ توجه دارند، بهتر است یک زرده تخم مرغ و مابقی را با سفید تخم مرغ مصرف نمایند تا اطمینان حاصل گردد که سطح کلسترول در خون سالم است.

موسسه قلب انگلستان اعلام نموده است که مهمترین نکته این است که از میزان مصرف چربی اشباع شده بکاهید.

مصرف چربی اشباع شده بیش از حد می تواند کلسترول خون را افزایش دهد؛ بنابراین، بیشتر افراد می توانند تخم مرغ بخورند به شرطی که بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد و دارای چربی اشباع نشده باشد.

اگر کلسترول بالا دارید، باید میزان کلسترول خود را محدود کنید یعنی حدود 300 میلی گرم در روز. خوردن سه تا چهار تخم مرغ در هفته باید خوب باشد اما در خصوص برترین گزینه با پزشک یا متخصص تغذیه صحبت کنید.

اگر می خواهید سطح کلسترول خود را کنترل کنید، بهتر است از مصرف گوشت قرمز و لبنیات پرچرب خودداری کنید.

همه غذا های حیوانی حاوی میزانی کلسترول هستند اما با کاهش غذا های حیوانی حاوی چربی های اشباع شده، سطح کلسترول را هم در رژیم غذایی خود حفظ خواهید کرد.

غذا هایی که کلسترول بالایی دارند عبارتند از لبنیات پرچرب مانند شیر، پنیر، ماست و خامه.

بعلاوه باید از مصرف چربی های حیوانی مانند کره، مارگارین و اسپرد های ساخته شده از چربی های حیوانی خودداری گردد. آجیل ها به بهبود سطح کلسترول مرتبط هستند.

براساس یک مطالعه، خوردن دو تا سه وعده آجیل در روز باعث کاهش کلسترول بد LDL به طور میانه 10.2 میلی گرم در دسی لیتر می گردد. اثر کاهش کلسترول تا حدودی به فیتواسترول موجود در آجیل نسبت داده می گردد.

این ترکیبات گیاهی از نظر ساختاری مشابه کلسترول هستند و با جلوگیری از جذب آن در روده به کاهش کلسترول یاری می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1749

به "تخم مرغ کلسترول را افزایش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخم مرغ کلسترول را افزایش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید