تداوم فشارهای آمریکا بر آلمان برای توقف پروژه نورد استریم 2

به گزارش سیلور 7، وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر با اعلام اینکه پروژه گازی نورد استریم 2 علیه منافع اتحدیه اروپا و آمریکا است از تصمیمات ایالات متحده برای فشار بیشتر بر آلمان برای توقف این پروژه گازی خبر داد.

تداوم فشارهای آمریکا بر آلمان برای توقف پروژه نورد استریم 2

به گزارش گروه بین لملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اولین دیدار خود با همتایان اروپایی و ناتو انتقادهای شدیدی به پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 وارد کرده و گفت: این پروژه گازی بین آلمان و روسیه علیه منافع اتحادیه اروپا و آمریکا است.

وی تاکید کرد که در جلسه برنامه ریزی شده با هایکو ماس، همتای آلمانی خود به این پروژه خواهد پرداخت.

در این میان بلینکن می خواهد به آلمان برای توقف این پروژه گازی فشار وارد کند. جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا هم این مسئله را آشکار کرده است که این خط لوله گاز از روسیه یک ایده بد برای اروپا و برای ایالات متحده است.

بلینکن همچنین گفت که این پروژه متناقض با اهداف امنیتی آمریکا است. به گفته وزیر امور خارجه آمریکا این پروژه پتانسیل این را دارد که منافع اوکراین، لهستان و برخی دیگر از شرکای نزدیک و متحدان ما را تضعیف کند.

این پروژه گازی که بیش از نود درصد آن تکمیل شده است قرار است در آینده 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را از روسیه به آلمان منتقل کند.

آمریکا به بهانه وابستگی اروپا به گاز روسیه شدیدا با این پروژه گازی مخالف است.

اجرای پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 به ارزش بیش از 9 میلیارد یورو و با طول بیش از 1200 کیلومتر که از یک سال پیش و در پی اعمال تحریم ها علیه روسیه متوقف شده بود، در اوایل ماه دسامبر 2020 از سر گرفته شده است.

آلمان اخیرا در اظهار نظرهای مختلف اعلام کرده که با وجود تشدید مناقشات با روسیه به ویژه در پرونده مربوط به آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین همچنان می خواهد به این پروژه گازی پایبند باقی بماند.

ایالات متحده نیز بارها تمام شرکت هایی که بنوعی در ساخت خط لوله 1220 کیلومتری نورد استریم 2 همکاری دارند را تهدید به اعمال تحریم های سنگین کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1592

به "تداوم فشارهای آمریکا بر آلمان برای توقف پروژه نورد استریم 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم فشارهای آمریکا بر آلمان برای توقف پروژه نورد استریم 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید