تعداد مبتلایان به کرونا در آفریقا از مرز یک میلیون نفر گذشت

به گزارش سیلور 7، خبرگزاری رویترز پنجشنبه شب آماری را منتشر کرد که بر این اساس موارد تأیید شده ابتلا به ویروس کرونا در آفریقا از یک میلیون نفر فراتر رفت.

تعداد مبتلایان به کرونا در آفریقا از مرز یک میلیون نفر گذشت

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این امر نشان می دهد که ویروس کووید-19 به سرعت در قاره آفریقا در حال گسترش است، منطقه ای که تا به امروز توانسته بود از پیامدهای ناشی از این بیماری در امان باشد.

براساس این گزارش، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در قاره آفریقا به یک میلیون و 3 هزار و 56 نفر رسیده است.

تا به امروز 21 هزار و 983 نفر جان خود را به خاطر ابتلا به کووید-19 از دست داده و حدود 676 هزار و 395 نفر نیز بهبود یافته اند.

وزارت بهداشت آفریقای جنوبی به عنوان کشور آفریقایی که بیشترین شمار مبتلایان به کرونا را در این قاره دارد، پنجشنبه شب در اطلاعیه ای بیان کرد که شمار مبتلایان به ویروس کووید-19 در این کشور از ابتدای ماه مارس (نیمه اسفندماه 98) که نخستین مورد ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شد، به 538 هزار و 184 نفر رسیده است.

این تعداد در واقع نیمی از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آفریقا است.

به گفته کارشناسان، کاهش آزمایش تشخیص ابتلا به کرونا در بسیاری از کشورهای قاره آفریقا به این معناست که میانگین ابتلا به این بیماری در قاره سیاه بسیار بیش از موارد اعلام شده است.

نتایج یک تحقیق در آفریقای جنوبی نشان می دهد که در بازه زمانی اوایل می تا نیمه ماه جولای (نیمه اردیبهشت تا 25 تیرماه) حدود 17 هزار مورد مرگ معادل 60 درصد نسبت [به سال گذشته] بر تعداد مرگ و میر افزوده شده است که این مسأله بیانگر آن است که شمار جان باختگان ناشی از کرونا بسیار بیش از آمارهای رسمی است.

آفریقای جنوبی از مسائل زیادی رنج می برد که از جمله می توان به ازدحام مراجعه کنندگان به مراکز درمانی، کمبود تخت های بیمارستانی، وسایل حفاظتی و کمبود شدید پرستار اشاره نمود. بطوری که بعضی اوقات، بیماران کرونایی مجبور هستند در کنار دیگر بیماران تحت درمان قرار گیرند.

آفریقای جنوبی البته با 58 میلیون نفر، تا به امروز سه میلیون تست کرونا گرفته است که بالاترین میانگین در یک کشور آفریقایی است.

در نیجریه به عنوان پرجمعیت ترین کشور آفریقایی روزانه به طور میانگین سه هزار تست تشخیص کرونا انجام می گردد که این میزان یک دهم تست هایی است که آفریقای جنوبی انجام می دهد. این کشور به لحاظ جمعیتی یک چهارم جمعیت نیجریه را دارد.

کامرون با 25 میلیون جمعیت، ضعیف ترین کشور به لحاظ تست کروناست، به طوری که با 17 هزار مورد مثبت ابتلا به کرونا کمتر از یک درصد از کل جمعیت خود تست ابتلا به کرونا داشته است.

پس از آفریقای جنوبی، بیشترین شمار مبتلایان به کرونا متعلق به کشورهای مصر، نیجریه، غنا، الجزایر، مغرب، کنیا، اتیوپی و کامرون است.

ویروس کرونا در سراسر قاره آفریقا با 54 کشور و یک میلیارد و 200 میلیون نفر جمعیت شیوع پیدا نموده بطوری که انتشار این ویروس مرگبار فشار مضاعفی را بر سیستم بهداشتی و اقتصاد ضعیف کشورهای این قاره تحمیل نموده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1106

به "تعداد مبتلایان به کرونا در آفریقا از مرز یک میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد مبتلایان به کرونا در آفریقا از مرز یک میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید