تقدیر از لیلا حاتمی و علی مصفا در کانادا

به گزارش سیلور 7، لیلا حاتمی و علی مصفا به پاس 20 سال فعالیت مستمر سینمایی، تقدیرنامه ای از طرف کاتلین وین؛ نخست وزیر انتاریو کانادا دریافت کردند.

تقدیر از لیلا حاتمی و علی مصفا در کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، لیلا حاتمی اولین حضور خود در سینما را در نقش کودکی کمال الملک (در فیلم کمال الملک به کارگردانی پدرش علی حاتمی) بود، ایفا کرد.

در سال 1370 در فیلم دلشدگان که آن هم ساخته پدرش ایفای نقش کرد. پس از آن در 1375 برای اولین بار در یک کار سینمایی در فیلمی که کارگردان اش پدرش نبود (فیلم لیلا از داریوش مهرجویی) نقش یک زن نازا را ایفا کرد و برای آن دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر را گرفت.

حاتمی از زمان حضور پیروز در فیلم جدایی نادر از سیمین در جشنواره های معتبر جهانی بارها در لیست زیباترین زنان خاورمیانه جای گرفته است و بارها داور جشنواره های متعدد سینمایی در خارج از کشور شده است. وی که اکنون فیلم سینمایی رگ خواب را بروی پرده سینماها دارد برای بازی در آن سیمرغ بهترین بازیگر نقش زن را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

علی مصفا؛ همسر لیلا حانمی و بازیگر سینمای ایران نیز که به همراه همسرش در کانادا مورد تقدیر واقع شد حرفه بازیگری را از سال 1371 با بازی در فیلم سینمایی امید به کارگردانی حبیب کاوش شروع کرد و تا به امروز بازی در بیش بیست فیلم سینمایی را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 861

به "تقدیر از لیلا حاتمی و علی مصفا در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر از لیلا حاتمی و علی مصفا در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید