تنها راه کنار آمدن با خانه نشینی بعداز شیوع کرونا، صبر بر سختی ها و اتفاقات است

به گزارش سیلور 7، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مهمترین راهبردی که به ما یاری می نماید با این موضوع کنار بیاییم، تحمل اتفاقات و صبر زیاد است. همچنین از کانال هایی که مدام در حال اطلاع رسانی غلط و منفی هستند، دوری کنیم.

تنها راه کنار آمدن با خانه نشینی بعداز شیوع کرونا، صبر بر سختی ها و اتفاقات است

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، قرارگاه مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی همدان در نشستی با غضنفری، روانشناس بالینی و عضو هیات علمی این دانشگاه علوم پزشکی پیرامون عوارض استرس های ناشی از کرونا و فشار های ناشی از خانه نشینی به مصاحبه نشستند.

غضنفری در این خصوص گفت: باتوجه به بحرانی که در کشور وجود دارد، باید در خانه بمانیم. ماندن در خانه تاثیرات مخربی روی روان ما دارد. ما در بدن خود سندرومی به نام سندروم ساختمانی داریم که تقریبا در دهه هشتاد میلادی این نظریه مطرح شد بر این اساس که وقتی در یک فضای بسته قرار می گیریم علائم بالینی مثل سردرد، تهوع و خستگی به سراغ ما می آید.

این استاد رشته رواشناسی ادامه داد: الان که این استرس ها در کشور ما وجود دارد و می توان گفت: یک رویداد استرس زایی در کشور به وجود آمده است، واککنش های روانی ما به چهار دسته تقسیم می شود. اولین واکنش، واکنش ذهنی ما نسبت به این قضیه است و به این برمی شود که در ذهن ما نسبت به این موضوع چه می گذرد. دوم، واکنش احساسی ما چیست؟ آیا مضطربیم؟ یا بیقرار و غمیگین؟ سوم، واکنش بدنی ما است مثل تپش قلب و چهارم واکنش رفتاری ما است.

وی تاکید نمود: ماندن در خانه بیشتر روی احساسات ما تاثیر می گذارد و باعث می شود که اکثرا کلافه و بی حوصله باشیم و دوست داریم طبق ذات بشر در کنار بقیه انسان ها باشیم. این احساسات مثل موجی است که بالا آمده، اما برای حفظ ارزش سلامتی خودمان باید تحمل نموده و کنار بیاییم.

غضنفری اضافه کرد: مهمترین راهبردی که به ما یاری می نماید با این قضیه کنار بیاییم تحمل اتفاقات و صبر زیاد است. همچنین از کانال هایی که مدام در حال اطلاع رسانی غلط و منفی هستند دوری نموده تا احساسات خود را بیشتر کنترل و از رفتار های وسواسی، انزوا و پرخاشگری که ممکن است از ما دست بزند جلوگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 809

به "تنها راه کنار آمدن با خانه نشینی بعداز شیوع کرونا، صبر بر سختی ها و اتفاقات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها راه کنار آمدن با خانه نشینی بعداز شیوع کرونا، صبر بر سختی ها و اتفاقات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید