فراوری کربن فعال برای استفاده در ماسک های تنفسی توسط یک شرکت دانش بنیان مستقر در اصفهان

به گزارش سیلور 7، یک شرکت دانش بنیان مستقر در اصفهان در زمینه فراوری سوپر کربن فعال برای استفاده در ماسک های تنفسی به منظور مقابله با ویروس کرونا مورد حمایت اقتصادی صندوق نوآوری و شکوفایی نهاده شد.

فراوری کربن فعال برای استفاده در ماسک های تنفسی توسط یک شرکت دانش بنیان مستقر در اصفهان

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، رویا خسروی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره محصول فراوریی این شرکت در زمینه مقابله با ویروس کرونا، گفت: محصول شرکت ما در واقع سوپر کربن فعال است که جزو ابر جاذب ها محسوب می گردد. یکی از کاربردهای این کربن فعال ، استفاده در ماسک ­های تنفسی است. اگر دقت نموده باشید داخل سوپاپ های ماسک یک واشر سیلیکونی است که کارایی خاصی ندارد. می ­توان این کربن فعال در داخل این سوپاپ ها کار گذاشته گردد. این امر باعث می گردد ویروس در منافذ کربن فعال گیر بیفتد، بنابراین نمی تواند وارد دهان یا دستگاه تنفسی و ریه انسان گردد.

وی اضافه کرد ماسک ­های پارچه ­ای قابلیت غربال کردن ذرات میکرونی را دارند در صورتی که اندازه ویروس، نانو متر است. بنابراین به راحتی از منافذ پارچه عبور نموده و وارد دهان می گردد.

وی اظهار داشت: شرکت ما نمونه آزمایشگاهی این محصول را فراوری و در مرحله نمونه­ سازی آن هستیم.

خسروی درباره کاربرد­­های دیگر این کربن فعال نیز گفت: این کربن فعال ها در حذف آلاینده ­های موجود در جریان مایع (مثل پساب ­ها) و جریان گازی (مثل هوا) کاربرد دارد و ما تمرکزمان بیشتر در حوزه جریان­ های مایع است. پساب ها و حتی آب های آشامیدنی ما حاوی فلزات سنگینی است که برای سلامتی انسان بسیار مضر است. ما در برنامه آینده خود به دنبال این هستیم که کربن فعال ها در پساب ها و آب آشامیدنی استفاده گردد تا این عناصر وارد بدن نگردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 986

به "فراوری کربن فعال برای استفاده در ماسک های تنفسی توسط یک شرکت دانش بنیان مستقر در اصفهان" امتیاز دهید

1 کاربر به "فراوری کربن فعال برای استفاده در ماسک های تنفسی توسط یک شرکت دانش بنیان مستقر در اصفهان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کربن فعال برای استفاده در ماسک های تنفسی توسط یک شرکت دانش بنیان مستقر در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید