تکلیف شهرداری های استان تهران برای تدوین برنامه پنج ساله

به گزارش سیلور 7، معاون عمرانی استانداری تهران با تاکید بر لزوم وجود پشتوانه علمی برای انجام اقدامات عمرانی گفت: انجام اقدامات عمرانی در استان تهران باید بر محور اموزش و پژوهش باشد.

تکلیف شهرداری های استان تهران برای تدوین برنامه پنج ساله

محمد تقی زاده در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: در حال حاضر وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای شهرداری ها و دهیاری ها رویکرد آموزش و پژوهش را در دستور کار قرار داده است. بر همین اساس استانداری تهران هم در زمینه آموزش و پژوهش شهری، اقداماتی را انجام داده است. درحقیقت ما به سمت آموزش های کاربردی و اجرایی بر اساس وظایف شهرداری ها و دهیاری ها پیش رفتیم به شکلی که کاربست اجرایی هم داشته باشد.

تأکید استانداری بر اقدامات عمرانی در استان تهران با محور آموزش و پژوهش

وی اضافه کرد: بی تردید یکی از نتایج کاربست حوزه پژوهش و آموزش افزایش کیفیت اقدامات عمرانی است البته به پیوست این موضوع سامانه نظارتی نیز ایجاد می کنیم. در حال حاضر استانداری تهران این طرح را اجرایی نموده است و این طرح را هم به وزارت کشور ارائه داده ایم و مقرر شد استان تهران به صورت پایلوت آن را اجرایی کند و در ششمین جشنواره آموزش و پژوهش نیز معاونت عمرانی استانداری تهران در این خصوص حائز رتبه شد.

تقی زاده ادامه داد: امروز با تدوین این طرح انتظارات از ما افزایش یافته و باید موضوع آموزش و نظارت در اجرای پروژه های عمرانی در مجموعه شهرداری ها و دهیاری های تهران به صورت جدی تری پیگیری گردد. در این راستا از تکنولوژی های روز باید بهره بگیریم.

وی تاکید نمود: در حقیقت استفاده از اپلیکیشن ها و فضاهای مجازی و همین طور استارت آپ ها نیز می تواند در حوزه مدیریت شهری به ما یاری کند به عنوان مثال می توان برای حل معضلات حوزه پسماند در کلانشهر تهران از اپلیکیشن هایی در این خصوص بهره گرفت. قطعاً می توان از فضای مجازی و تکنولوژی روز در راستا کاهش معضلات زیست محیطی بهره گرفت.

معاون عمرانی استانداری تهران با تاکید بر لزوم استفاده از اطلاعات به روز و ضرورت انجام مطالعات برای دست یافتن به آخرین دستاوردهای روز جهان گفت: باید بر اساس نوآوری ها و پژوهش ها حرکت کنیم. قطعا برای داشتن پشتوانه علمی در اقدامات نیازمند برنامه ریزی بر اساس پژوهش هستیم به همین دلیل شهرداری ها در استان موظف هستند برنامه ای پنج ساله به عنوان سند توسعه ای تدوین نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 730

به "تکلیف شهرداری های استان تهران برای تدوین برنامه پنج ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف شهرداری های استان تهران برای تدوین برنامه پنج ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید